حماس: بوشنل به یاد فلسطینیان و مردم آزاده جاودانه شد

جنبش حماس بیانیه‌ای در واکنش به خودسوزی خلبان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین صادر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، «تسلیت صمیمانه» و «همبستگی کامل» خود را با خانواده و دوستان شهروند آمریکایی و عضو فعال نیروی هوایی آمریکا، آرون بوشنل، که در اعتراض به نسل کشی اسرائیل در غزه اقدام به خودسوزی در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن کرد، ابراز کرد. 

بوشنل در حالی که با پای پیاده به سمت سفارت رژیم اشغالگر حرکت می‌کرد، گفت: «اسم من آرون بوشنل است. من یکی از اعضای فعال نیروی هوایی ایالات متحده هستم؛ و دیگر در نسل کشی شریک نخواهم بود.»

او قبل از اینکه روی خودش بنزین بریزد گفت: من در آستانه انجام یک اقدام اعتراضی افراطی هستم، اما در مقایسه با آنچه که مردم در فلسطین به دست استعمارگران تجربه کرده‌اند، اصلاً افراطی نیست. 

سپس در این ویدئو دیده شد که در حالی که مکررا فریاد می‌زند «فلسطین را آزاد کن» خود را به آتش می‌کشد، قبل از اینکه یک نگهبان سفارت نزدیک شود و اسلحه‌ای را به سمت بدن او بلند کند، روی زمین افتاد و همچنان می‌سوخت. خلبان آمریکایی به بیمارستان منتقل شد و بعداً اعلام شد که درگذشت.

حادثه بوشنل باعث ترس از تشدید تنش علیه سیاست واشنگتن می‌شود

حماس با استناد به سیاست واشنگتن که از رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم فلسطین حمایت کرده است، دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را مسئول کامل مرگ بوشنل دانست.

حماس خاطرنشان کرد که این حادثه غم انگیز «خشم فزاینده» را در میان مردم آمریکا که سیاست کشورشان را که حمایت از کشتار و نسل کشی مردم غزه، نقض ارزش‌های بشردوستانه جهانی، و ارائه پوششی برای تضمین مصونیت از مجازات نهاد نازی صهیونیسم است، محکوم می‌کنند.

در این بیانیه حماس آمده است: «آرون بوشنل نام خود را به عنوان مدافع ارزش‌های بشردوستانه و مردم مظلوم فلسطین جاودانه کرد. خلبان قهرمان آرون بوشنل در یاد مردم فلسطین و آزادگان جهان جاودانه خواهد ماند و نماد روحیه همبستگی بشردوستانه جهانی با مردم ما و آرمان عادلانه آن‌ها خواهد بود.»

پولیتیکو روز دوشنبه در گزارشی مرگ بوشنل را نقطه اوج افزایش موج نارضایتی از سیاست کاخ سفید در قبال غزه دانست. پرسنل اداری در دولت بایدن یادداشتی اعتراض آمیز به او نوشتند که در آن از سیاست‌های او در نوار غزه ابراز نگرانی کردند. آن‌ها از کاخ سفید خواستند از آتش بس در غزه دفاع کند.

کارکنان در این نامه نوشتند که «پایان دادن به زندگی به خشن‌ترین و شدیدترین راه، هشداری جدی برای ملت ماست» و از کاخ سفید خواستند تا برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
بقیه آمریکاییا باید از بوشنل یاد بگیرن که اگر دین ندارین اقلا آزاده باشین
آخرین اخبار