۸۸۰۰ مددجوی زنجانی از آموزش‌های کسب و کار بهره‌مند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال برای هشت هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد آموزش‌های کسب و کار ارائه شده که در پایدارسازی طرح‌های اشتغال آنها بسیار تاثیرگذار بوده است.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد در راستای فراهم‌سازی زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به مهارت‌آموزی در سه بخش آموزش‌های مقدماتی کسب و کار، آموزش‌های مهارتی کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام می کند.

وی در تشریح آموزش‌های مقدماتی کسب و کار برای مددجویان، تصریح کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هدف نهایی از اجرای این آموزش‌ها، فراهم‌سازی فضای کارآفرینی در جامعه هدف است.

وی گفت: این آموزش‌ها در گروه‌ آموزش‌های فرهنگی، آموزش‌های کارآفرینی و آموزش‌های کسب‌وکار ارایه می‌شود.

صالحی افزود: این دوره‌ها می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر برای ارتقای وضعیت شغلی و درآمدزایی اصناف، بهبود اقتصاد منطقه و ترویج کسب‌وکارهای محلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره به جامعه هدف، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان زنجان به مددجویان در زمینه‌های حمایتی و کارگشایی، اشتغال و خودکفایی و مسکن پرداخت و همچنین یک هزار و ۱۱۰ فقره لوازم ضروری خانگی به نیازمندان اعطا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.