رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: این دانشگاه با اجرای طرح آباد(آموزش برای اشتغال دانش ‌آموختگان و دانشجویان)، مهارت‌های مورد نیاز متقاضیان ورود به بازار کار را آموزش می‌دهد.

میرنریمان یوزباشی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علمی کاربردی نیازسنجی و نیاز آفرینی است، گفت: رفع فاصله دانشگاه و صنعت نیازمند اقدامات متعددی است که طرح آباد به عنوان یکی از اقدامات در این راستا اجرایی شد.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس مصوبه هیات وزیران در خردادماه امسال اجرا می شود که موفقیت آن مستلزم همکاری همه دستگاههای مرتبط و همچنین بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است.

یوزباشی گفت: مطابق دستورالعمل ابلاغی، مشوق های متعددی برای صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه مالیات و بیمه در نظر گرفته شده است که ظرفیت خودشان را برای اجرای طرح آباد در اختیار ما می گذارند.

وی با بیان اینکه ۸۵ پودمان در دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان برای ۱۶۷ عنوان شغلی تعریف شده است، افزود: براساس «طرح آباد»، دانش آموختگان دانشگاه‌ها با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی می‌توانند توانمندی لازم را برای ورود به بازار کار کسب کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: طرح آباد با ایجاد فضای تعاملی بین ظرفیت‌های آموزش عالی نظری و مهارتی به دنبال مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان است و اجرای این طرح منجر به افزایش کسب مهارت‌های تخصصی و تکمیلی شغلی در کنار کسب دانش نظری و کمک به دستیابی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر به بازار کار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش می کند با در نظر گرفتن نیازهای بازار کار و رشته ‌های تحصیلی دانشجویان و دانش‌ آموختگان، پودمان ‌های آموزشی تکمیلی تخصصی اشتغال محور متناسب با نیاز آنها را اجرا کند و از این طریق با هدایت جمعیت عظیم دانش‌آموختگان دانشگاهی و دانشجویان برای کسب مهارت ‌های تکمیلی تخصصی متناسب و همسو با رشته تحصیلی خود در زیست بوم اشتغال کشور اثرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.