قطع برق شهرک‌نشینان در صورت وقوع جنگ با حزب‌الله

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ در شمال اراضی اشغالی با حزب‌الله ممکن است برق ۶۰ درصد شهرک‌نشینان را قطع کند.

بر اساس آنچه روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنجشنبه گزارش داد، وزارت دادگستری رژیم اشغالگر فهرستی از تجهیزاتی را منتشر کرد که به کارمندان خود توصیه می‌کند آن‌ها را خریداری کنند، از ترس آنچه این وزارتخانه آن را سناریوی تاریک توصیف کرد.

 این سناریو که مستلزم ذخیره فهرستی از تجهیزاتی است که توسط این وزارتخانه بر اساس انتظار قطعی برق در صورت حمله موشکی گسترده حزب‌الله از مرز لبنان ارائه شده است.

 جزئیات این لیست توسط هاآرتص گزارش شده است، این وزارتخانه به کارمندان خود توصیه کرده است که ژنراتور‌ها را ایمن کنند، زیرا جنگ در شمال می‌تواند منجر به قطع برق برای ۶۰ درصد شهرک‌نشینان شود. 

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی همچنین توصیه کرد که شهرک نشینان دارو‌های ضد صرع تهیه کنند و کیسه زباله، دارو، شارژر و اجاق گاز، علاوه بر غذا و آب تهیه کنند.

 این روزنامه در مورد هزینه مالی ذخیره این نیاز‌ها صحبت کرده و اعلام کرده است که آن‌ها حداقل ۳۰۰۰ شکیل هزینه دارد، و این بدین معنی است که کسانی که به دنبال تهیه آخرین تجهیزات هستند باید چندین برابر حقوق خود هزینه کنند.

هاآرتص بر دشواری شهرک نشینان برای تامین پوشش مالی این فهرست تاکید و خاطرنشان کرد که تعدادی از این افراد در سه ماهه آخر اقتصادی سال ۲۰۲۳ شغل خود را از دست دادند و سربازان ذخیره در بدهی غرق شدند.

عجله شهرک نشینان برای خرید ژنراتورها، میزان ترس واقعی آن‌ها از آغاز جنگ با لبنان و عواقب آن را در جبهه داخلی خود نشان داد، زیرا یک صاحب فروشگاه برق به رسانه‌های صهیونیست گفت که هزاران ژنراتور به مشتریان وحشت زده فروخته است. 

 در مصاحبه‌ای که هاآرتص با یکی از شهرک نشینان انجام داد، او گفت که این اولین بار نیست که آن‌ها از این ترس رنج می‌برند و او توضیح داد که دو روز پس از آغاز تشدید تنش‌ها با لبنان، فرماندهی جبهه داخلی توصیه به ذخیره سازی آب و غذا به مدت ۷۲ ساعت که باعث خالی شدن قفسه فروشگاه‌های مواد غذایی شد، کرده بود.

علاوه بر ترس، احساس حقارت بر شهرک نشینان حاکم است، همانطور که در مصاحبه تایید شد، و شهرک نشینان از عملکرد مقامات سیاسی انتقاد کردند زیرا آن‌ها مکرراً ناتوانی خود را در مراقبت از شهرک‌نشینان نشان داده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
«جنگ در شمال می‌تواند منجر به قطع برق برای ۶۰ درصد شهرک‌نشینان شود. »

هفته پیش همین خبر را به صورت «برق شصت درصد از اسرائیل قطع است» نوشته بودید.
آخرین اخبار