سخنگوی طالبان گفت آمریکا از توافقنامه دوحه تخطی کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت «تخطی‌هایی» از سوی امریکا در تطبیق توافق‌نامه دوحه صورت گرفته و این تخطی ها جلو شناسایی حکومت سرپرست و پیشرفت افغانستان را گرفته است.

مجاهد امریکا را به تخطی در قبال اجرای یا توافقنامه دوحه متهم کرد و گفت در حال حاضر شماری از مقامات طالبان در فهرست‌های سیاه و تحریم‌های امریکا بوده و این کشور جلوی شناسایی و پیشرفت افغانستان را گرفته است.

مجاهد افزود بعضی تخطی‌ها از این پیمان از طرف آمریکایی‌ها وجود داشته است که در ذیل تشریحات متن پیمان دوحه، آن‌ها وعده کرده بودند که باید تعاملشان با افغانستان به‌طور عادی باشد، باید روابط احسن داشته باشند، در آبادی افغانستان سهم بگیرند و جلوی پیشرفت افغانستان را نگیرند، چنین نشد.

به گفته او، در حال حاضر نیز شماری از رهبران طالبان در فهرست‌های سیاه و تحریم‌های آمریکا وجود دارند و دارایی‌های افغانستان مسدود مانده است.

مجاهد همچنین افزود از حقوق بشر در این کشور سوءاستفاده می‌شود.

مجاهدتصریح کرده: ریچارد بنت و سایر جارچی‌های غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر پایان دهند و به‌طور واقعی از حقوق بشر حمایت کنند و جلو ظلم و وحشت اسرائیل را بگیرند.

این در حالی است که کرین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در چهارمین سالگرد امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان در دوحه گفته است که این توافق به «طالبان» قدرت داد و دولت افغانستان را تضعیف کرد. وی همچنین افزود که طالبان به تعهدات خود در توافق‌نامه‌ دوحه عمل نکرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار