صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای در خصوص فعالیت سامانه بارشی جدید در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ فعالیت این سامانه بارشی از اوایل وقت فردا دوشنبه ۱۴ اسفندماه در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا اواخر وقت همان روز تداوم خواهد داشت.

بارش برف و باران، احتمال رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برفگیر، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

محدوده فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی استان و در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، غرب لردگان، جنوب کیار (شلمزار)، جنوب بروجن، خانمیرزا و فارسان است.

لغزندگی و یخبندان سطح جاده ها، اختلال در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در فعالیت‌های ناوگان حمل و نقل جاده ای، احتمال وقوع بهمن، کاهش دید ناشی از کولاک برف و مه آلودگی در نواحی برفگیر و گردنه‌های استان دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


پرهیز از سفر‌های غیرضروری، اجتناب ار توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در رانندگی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی لازم مانند زنجیر چرخ در نواحی کوهستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها، عدم سمپاشی در باغات و مزارع و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار