مشاوره ۴ هزار و ۹۰۰ پرونده به همت مشاوران دادگاه‌های اطفال و نوجوانان کرمان

قویدل گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴ هزار و ۹۰۰ پرونده از سوی مشاوران دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان مشاوره شده اند.  

 سید مهدی قویدل با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون راهبری  مشاوره اطفال و نوجوانان استان کرمان  به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، گفت: بر این اساس اقداماتی همچون برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی و توجیهی، بازدید از عملکرد و فعالیت مشاوران، تشکیل بانک اطلاعات، انجام مکاتبه با حوزه‌های قضایی استان  و ... انجام شده  است.

وی افزود: تعداد ۲۹ شعبه در سراسر استان فعال است که با حضور ۴۶ مشاور اطفال به دعاوی اطفال و نوجوانان رسیدگی می‌کنند و از ابتدای امسال تاکنون براساس بانک اطلاعاتی تهیه شده و مستندات موجود نیز در ۴ هزار و ۹۰۰ پرونده مشاوره‌  اطفال ارائه شده ا ست.

این مقام قضایی ضمن اشاره به اینکه در مرکز استان کرمان، ۶ شعبه دادگاه اطفال و نوجوانان (یک شعبه کیفری یک - یک شعبه تجدیدنظر و ۴ شعبه کیفری ۲) فعالت دارند، بیان کرد: با بهره گیری از حضور دائم ۴ مشاوره به  ۱ هزار و ۶۰۰ پرونده اطفال در این شعب رسیدگی شده است.

وی در ادامه ارائه گزارش عملکرد مشاوران دادگاه‌های اطفال و نوجوانان استان کرمان، ادامه داد: طی ۱۲ ماهه امسال همچنین  جلسات متعدد مشاوره و روانشناسی برای بزهکاران و والدین آن‌ها تشکیل و با حضور در جلسات و تکمیل پرونده‌های شخصیت بزهکاران نیز برای اصلاح  رفتار‌های بزهکارانه و بازاجتماعی کردن آنان نظریه‌های  مشورتی و پیشنهاد‌های  جایگزین حبس به قضات  دادگاه‌های اطفال ارائه داده اند.  

قویدل یادآور شد: شهرستان سیرجان به لحاظ جمعیت، بزرگ‌ترین شهرستان استان محسوب شده و دارای یک شعبه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان است که ۴  مشاور نیز در این دادگاه همکاری می‌کنند و طی امسال به تعداد ۸۰۰ پرونده  باموضوع مشاوره  اطفال و نوجوانان رسیدگی کرده اند.

وی به میزان رسیدگی مشاوران در شهرستان‌ها به جرائم اطفال و نوجوانان پرداخت و افزود: به طور میانگین سالانه نزدیک به ۵۰۰ پرونده در شهرستان رفسنجان، در شهرستان زرند سالانه به طور میانگین ۲۵۰ پرونده، در شهرستان بم ۲۲۰ پرونده برای اطفال تشکیل می‌شود و در این زمینه مشاوران برجسته و دارای سابقه بالا در حوزه اطفال و نوجوانان که از مشاوران مجرب می‌باشند، نقش موثری در بازاجتماعی و اصلاح رفتار‌های بزهکارانه اطفال و نوجوانان دارند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان  اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز که جمعیت پایین‌تر از ۵۰ هزار نفر دارند از جمله بافت، بردسیر، عنبرآباد، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج، ریگان، راور و ... نیز یک شعبه دادگاه اطفال فعال بوده و مشاوران مجرب که سابقه چندین سال همکاری با دادگستری را دارند نیز همکاری می‌کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار