نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، رئیس جمهور کنونی این کشور در رقابت‌ها پیروز نخواهد شد.  

بر اساس نظرسنجی یک شرکت جامعه‌شناسی سیاسی در اوکراین، اگر در حال حاضر در این کشور انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود ولودیمیر زلنسکی فقط می‌تواند ۲۳.۷ آرا مردم را کسب کند. 

به گزارش آر تی، این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کند که در صورت برگزاری انتخابات، «والری زالوژنی» فرمانده نیرو‌های مسلح که به تازگی برکنار شده ۴۱ درصد آرا مردم را کسب کرده و از زلنسکی پیشی می‌گیرد. 

بر اساس پیش‌بینی این شرکت، در صورت برگزاری دور دوم انتخابات نیز زالوژنی و زلنسکی به ترتیب ۶۷ و ۳۲ درصد آرای مردم را به دست خواهند آورد. 

همچنین در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی، حزب زلنسکی فقط می‌تواند ۲۱.۱ درصد کرسی‌ها را به دست بیاورد؛ در صورتی که حزب فرضی زالوژنی قادر به تصاحب ۴۶.۴ درصد کرسی‌ها خواهد بود.

زلنسکی ماه گذشته زالوژنی را که به عنوان فرمانده نیرو‌های مسلح خدمت می‌کرد، برکنار کرد. زالوژنی در مقاله‌ای برای سی‌ان‌ان، ضمن اشاره به ناامیدی خود از وضعیت جاری اوکراین مقابل روسیه، ناتوانی نهاد‌های دولتی کی‌یف در بهبود سطح نیروی انسانی نیرو‌های مسلح را برجسته ساخته بود.

برکناری زالوژنی مورد انتقاد برخی از جمله شهردار کی‌یف قرار گرفته است. 

گفتنی است، بهار سال ۲۰۲۴ موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان اوکراین است، اما زلنسکی به بهانه حکومت نظامی و وضعیت جنگی، اعلام کرده در سال جاری هیچ انتخاباتی در اوکراین برگزار نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
اوکراینیا باید آمریکا رو تهدید کنن اگه دست از سرشون ورنداره برمیگردن به شوروی
آخرین اخبار