داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی گفت: ما به اندازه گواهی نامه ناوگان داریم اما زیر ساخت های کافی نداریم.
به گفته وی اتوبان تهران _ قم در حال حاضر شبیه اتوبان همت شده و میزان خودرو با ظرفیت هم خوانی ندارد و برابر با تولید گواهی نامه زیر ساخت فراهم نکرده ایم و این موضوع به دلیل مشکلات و کمبود اعتبار ات بوده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته یکی از اهداف ما آن بود که مسیر فرودگاه امام خمینی تا تهران که ۳۵ کیلومتر است را به بهترین شیوه و با استفاده از سیستم های نوین نوسازی و بازسازی کنیم چراکه معمولا هئيت های خارجی که وارد ایران می شوند از این مسیر تردد کرده و به نوعی پیشانی کشور است که برای ساخت این مسیر ۲هزار و ۵۰۰ تا ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
امانی افزود: برای نگهداری کل راه های کشور نزدیک ۲۰۰ همت نیاز است تا بتوانیم برخی از نقاط حادثه خیز را ایمن سازی کنیم و علائم نیوجرسی در این مناطق نصب کنیم این در حالی است که برای این موضوع تنها ۲۵ همت اختصاص داده اند که قطعا جوابگوی نیازهای ما نیست.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیرون از این مجموعه مردم انتطار خدمت دارند چراکه ما در حال حاضر ۷ هزار اتوبوس را بعد از کرونا از دست دادم چراکه بخشی از آنها فرسوده بوده و بخشی هم به دلیل قیمت گذاری دستوری از دسترس خارج شدند.
او بیان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که هزار دستگاه از ۹ هزار دستگاه را تا سال آینده نوسازی می کنیم اما هنوز بعد از گذشت ۶ماه نتوانسته ایم ثبت سفارش کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعداد شماره های اضطراری که در جاده ها باید مردم تماس بگیرند زیاد هستند اما همواره مردم پشت خط می مانند و در این شرایط هم تعداد کشته های جاده ای هر روز زیادتر می شود.
مدير عامل سازمان راهداری افزود: به پلیس راه اعلام کرده ایم که تمامی اتوبوس های که صورت وضعیت دارند و به سیستم ما وصل هستند باید در ایام نوروز همانند اربعین پای کار بیایند و اگر نیامدند با آنها برخورد خواهیم کرد.