رییس دادگستری زرند خواستار شد؛

رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری زرند

فرحبخش گفت: در اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری، کلیه استاندارد‌ها و الزامات زیست محیطی رعایت شود.

در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند که با حضور معاون آبفای استان و دیگر دستگاه‌های مربوطه برگزار شد؛ سرمایه گذار و مسئولان اداره آب و فاضلاب به عنوان متولیان اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی و ابهامات موجود در اجرای طرح، به رعایت کامل الزامات زیست محیطی و ایفای تعهدات در احداث تصفیه خانه شدند.    

ابوالفضل فرحبخش، رییس دادگستری زرند با تاکید بر ماهیت صنعتی و روند رو به رشد شهرستان زرند گفت: توسعه پایدار، مولفه‌هایی دارد که در تمامی پروژه‌های زیرساختی و صنعتی بایستی مد نظر قرار گیرید؛ بدین منظور شهرستان زرند به واسطه ماهیت کشاورزی و توسعه صنعت در صورت  توجه نکردن به تامین آب مورد نیاز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اجرای طرح فاضلاب شهری را به واسطه محاسن آن و ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفری موجود، مفید ارزیابی کرد و افزود: انتقال آب خلیج فارس راه حل موثر در رفع بحران آبی شهرستان است؛ اما جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز صنایع از طریق تصفیه و استفاده از آب فاضلاب شهر در چرخه تولید فولاد ممکن خواهد بود.

این مقام قضایی تامین منافع عمومی را ارجح دانست و تصریح کرد: تقدم نفع عموم بر منعت شخصی در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و برابر قاعده لاضرر در دین اسلام و منابع فقهی مورد تاکید قرار گرفته است که این موضوع در عملکرد مدیران و به ویژه در فعالیت‌های عمرانی عمومی از قبیل پروژه فاضلاب شهری بایستی مورد توجه باشد.

رییس حوزه قضایی زرند ضمن تاکید بر رعایت منافع عمومی و توجه به کلیه الزامات و استاندار‌های زیست محیطی در اجرای پروژه فاضلاب شهری، خواستار پاسخگویی و توضیح ادارات متولی  برای اقناع سازی شهروندان مبنی بر ایفای تعهدات و مسئولیت‌های قانونی آن‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار