استاندار کرمان:

افزایش سهم کرمان در تولید ملی، حاصل همت فعالان اقتصادی است

فداکار گفت: افزایش سهم استان کرمان در تولید ملی، حاصل همت همه فعالان اقتصادی است که به طور کاملا هدفمند و سازمان یافته پیگیری شده است.

 نود و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد شغل در حوزه اصناف صبح شنبه ۱۹ اسفندماه برگزار شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه با ارج نهادن همت خیران و فعالان اقتصادی گفت: استان کرمان از سوی دبیرخانه کشوری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه جلسات منظم، رتبه برتر را کسب کرده و همچنین اتاق بازرگانی کرمان رتبه اول کشوری در بخش آموزش را دارد.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال اصناف توزیع مناسبی نداریم و دچار چالش هستیم، سوپرمارکت‌ها بخش اعظمی از صنوف را تشکیل می‌دهند.

استاندار کرمان، مهارت‌آموزی در حوزه اشتعال را مهم دانست و افزود: نرخ اشتغال در بعضی فصول سال به دلیل کشاورزی نوسان دارد؛ چون بیشتر اشتغال شهرستان‌های استان در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در بعضی مشاغل، هیچ آموزشی وجود ندارد، افزود: با کمک فنی و حرفه‌ای و شرکت‌ها، دوره‌های مهارت‌آموزی مشاغل آغاز شده که به ایجاد ظرفیت‌های اشتغال کمک می‌کند.

فداکار، استاندار کرمان

فداکار کاهش رتبه کسب و کار استان را حاصل همفکری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: فعالان حوزه اقتصادی در ارزیابی دستگاه‌های دخیل در حوزه کسب و کار و هماهنگ کردن آن‌ها کار بزرگ و سختی را برعهده داشته و تا الان پیشرفت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه موافق هستیم که نظارت بر بازار به اتاق اصناف واگذار شود، گفت: در تولید ملی، سهم استان کرمان از ۳ و یک دهم درصد به ۴ رسیده که حاصل همت همه فعالان اقتصادی است که به طور کاملا هدفمند و سازمان یافته پیگیری شده است.

اصناف، ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی استان هستند

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: اصناف، ظرفیت بزرگی برای اقتصاد کشور هستند و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه اقتصادی استان کرمان استفاده برد.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های استان در اشتغال، مهارت‌آموزی است که ذیل گروه کاری اشتعال در استان شکل گرفته و خروجی کار، تدوین سند مهارت استان است.

حسن‌زاده با اشاره به تعهد اشتغال استان و تحقق کامل آن گفت: پویش اشتغال و طرح تاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای (توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان) در کمیسیون اشتغال شکل گرفته و ۲۵ شرکت بزرگ و کوچک، رشته‌ها و مشاغل مورد نیاز را شناسایی و به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کردند.

وی بیان داشت‌: در صدد هستیم تا مشکلات بحث استاد - شاگردی و پویش اشتغال را که از سوی دانشگاه آزاد شروع شده را حل کنیم که دانشجویان بتواند بر‌اساس این طرح از ترم دوم اشتغال را آغاز کنند.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست گفت: با همت فعالان اقتصادی بسیاری از موضوعات خیران پیگیری و حمایت شده که یکی از آن‌ها مجموعه آموزشی نگاه مهر آفتاب است که در راستای حمایت از نابینایان و کم بینایان ساخته و افتتاح شد.

وی افزود: مرکز اوتیسم نیز با همت فعالان اقتصادی در کنار خیرین راه‌اندازی و در حال ساخت است.

طبیب‌زاده در خصوص کسب و کار استان کرمان بیان داشت: مصداق و نمونه تلاش و فعالیت‌های شورای گفتگو و بخش خصوصی را در شاخص فضای کسب و کار استان و ارتقای رتبه به جایگاه چهارم می‌توان دید، اتاق بازرگانی فارغ از هرگونه جناحی برای توسعه و پیشرفت استان پیش می‌رود. 

 دادگستری خواستار نظارت‌های بیشتر بر بازار شد

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز  با بیان اینکه در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: بایستی نظارت‌ها بر بازار از سوی دستگاه‌های متولی تشدید شود.  

وی افزود: متاسفانه شاهد نوسانات قیمت در بازار هستیم و لازم است با همفکری و هماهنگی دستگاه‌های متولی جلوی سودجویی و گرانفروشی برخی افراد در بازار گرفته شود وبا برهم زنندگان قیمت‌ها در بازار برخورد مناسب صورت گیرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان از آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت از بخش خصوصی و بنگا‌های تولیدی و اقتصادی خبر داد و گفت: عدلیه کرمان حمایت‌های همه جانبه خود را در برای رفع موانع تولید و حمایت از اصناف انجام خواهد داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان

 

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اقدامات خیرین در زمینه راه اندازی مرکز خیرین نگاه آفتاب مهر گفت: بایستی فرهنگسازی انجام شود تا خیران بخشی از درآمدشان را در امور خیریه صرف کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان افزود: در ارتباط با اقدامات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از ابتدای سال تاکنون اقدامات مثبتی رخ داده است و رتبه استان جزو رتبه‌های برتر در کشور محسوب می شود.

نود و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور حجت الاسلام  حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، فداکار استاندار کرمان، قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان، نمایندگان مردم کرمان و جمعی از اعضای شورای گفت و گوی‌دولت و بخش خصوصی و جمعی از اصناف استان با موضوع بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت ایجاد شغل در حوزه اصناف برگزار شد.

 در پایان نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از اقدامات حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان و سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به واسطه حمایت عدلیه از تولید و فعالان اقتصادی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار