پس از اینکه مشخص شد رژیم صهیونیستی با شکنجه از کارمندان آنروا اعتراف گرفته است سوئد و چند کشور دیگر کمک‌های خود را به این سازمان آغاز کردند.

دولت سوئد امروز شنبه، از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) به صورت مرحله‌ای و با توجه به وضعیت انسانی در غزه خبر داد.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، دولت سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت تصمیم گرفت مبلغ ۲۰۰ میلیون کرون سوئد (۲۰ میلیون دلار) به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) بپردازد. در واقع دولت ۴۰۰ میلیون کرون سوئد (حدود ۳۸ میلیون دلار) به UNRWA برای سال ۲۰۲۴ اختصاص داده است.

در  ادامه این بیانیه آمده است: اولین پرداخت ۲۰۰ میلیون کرون سوئد پرداخت می‌شود و بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده در اقداماتی که آنروا برای تقویت کنترل داخلی متعهد به اجرای آن شده است، پرداخت‌های اضافی در طول سال پرداخت می‌شود.

این بیانیه همچنین تأیید کرد که این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که وضعیت فوری بشردوستانه در غزه و تعهدات جدیدی که آنروا به سوئد در خصوص افزایش شفافیت و تشدید رویه‌های نظارتی داده است.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ۱۲ کارمند UNRWA به نحوی در عملیات ۷ اکتبر علیه رژیم اشغالی مشارکت داشته اند، چندین کشور غربی اعلام کردند که کمک‌های مالی را در ژانویه گذشته متوقف کرده اند.

UNRWA که خدمات بهداشتی، آموزشی و سایر خدمات ارائه می‌دهد، از زمانی که رزِم صهیونیستی ادعا کرد که ۱۲ نفر از ۱۳۰۰۰ کارمند آژانس در غزه در حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر شرکت داشتند، با بحران بزرگی روبرو شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار