مجوز‌های کاغذی حوزه گردشگری اردبیل الکترونیکی می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: مجوز‌های کاغذی حوزه گردشگری تا پایان سال جاری حذف و باطل می‌شود.

نگار سریع‌الاطلاق اظهار کرد: بر اساس تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه کسب و کار‌ها باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا دریافت کنند و از ابتدای سال ۱۴۰۳ کسب و کار‌های بدون شناسه یکتا فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

او افزود: دارندگان مجوز‌های کاغذی حوزه گردشگری مانند صاحبان سایر کسب و کار‌ها باید تا پایان سال، مجوز خود را به مجوز الکترونیکی تبدیل کنند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس Mojavez.ir و در یک فرآیند ساده غیرحضوری با استفاده از شماره سریال کارت ملی، شناسه یا کد مجوز و کدپستی محل کسب انجام می‌شود.

سریع‌الاطلاق ادامه داد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده، کسب و کار‌های بدون مجوز الکترونیکی برای دریافت خدمات در ادارات دولتی و بانک‌ها با مشکل روبرو خواهند شد و از صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های حوزه گردشگری تقاضا می‌شود پیش از پایان سال ۱۴۰۲ مجوز خود را الکترونیکی کنند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود و پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.