مخالفت حزب لوپن با تصمیم مکرون درخصوص اوکراین

حزب مارین لوپن تایید کرد که در مورد کمک ۳ میلیارد یورویی به اوکراین رای نخواهد داد.

جردن باردلا، رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی در فرانسه، روز سه‌شنبه گفت که حزبش در پایان بحث پارلمانی درباره حمایت از اوکراین که قرار است بعدازظهر امروز برگزار شود، از رای‌گیری خودداری خواهد کرد.

براساس گزارش کانال فرانسه ۲، این نماینده پارلمان فرانسه توضیح داد که این حزب از کی‌یف حمایت می‌کند، اما نمی‌خواهد وارد جنگ با مسکو شود و مسیر غیرمسئولانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را پس از اظهارات جنجالی اخیرش در مورد فرستادن نیروهای نظامی این کشور به اوکراین را محکوم کرد. 

باردلا در خصوص توافقنامه‌ی امنیتی دوجانبه فرانسه و اوکراین که در جریان سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به پاریس پرداخت و گفت: در این متن خطوط قرمز وجود دارد از جمله الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا که در توافقنامه ذکر شده است.

او با توجه به اینکه الحاق اوکراین ممکن است اقتصاد‌های اروپایی را تضعیف کند، تاکید کرد: ما با هر شکلی از گسترش مخالفیم، اما همچنین این الحاق خطر تشدید تنش را افزایش می‌دهد. 

گابریل آتال، نخست وزیرفرانسه حزب جبهه ملی را به «ضعف» و «نرمش» در مقابله با روسیه و ولادیمیر پوتین متهم کرد. از سویی دیگر باردلا به نخست وزیر پاسخ داد و گفت: شاید باید بر ترس فرانسوی‌ها و آینده آنها تمرکز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار