دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد:

تجربه به دست آمده در حاشیه شهر مشهد سرمایه‌ای برای نظام است

دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: تجربه به دست آمده در هشت پهنه حاشیه شهر مشهد، سرمایه‌ای برای نظام است و باید این تجربه منحصر به فرد برای الگوگیری دیگران بیان شود.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: با این که از گذشته نیز اقداماتی در این محدوده‌ها انجام می‌شد ولی اقدام جهادی تشکیل ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد از ابتدای سال ۱۳۹۴ به صورت جدی آغاز شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر فرصتی که به مشهد می‌آمدند به دیدار تعدای از خانواده‌های شهدا در حاشیه شهر و در مناطق مختلف همچون طلاب، بلوار توس، شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر می‌رفتند و با توجه به شناخت ایشان نسبت به حاشیه کلانشهر مشهد و درخواست برخی از مردم و مسئولان، ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد به دستور ایشان شکل گرفت.

دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: در آن زمان و با توجه به این که مرحوم آیت الله واعظ طبسی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دچار کسالت بودند پیگیری این موضوع به آیت الله علم الهدی سپرده شد.

حسینی افزود: برای این اقدام جهادی در دولت قبل صحبت از اعتبار مستقل ۹۰۰ میلیارد ریالی بود تا حاشیه شهر مشهد تحول یابد ولی اقدام عملی برای آن رخ نداد، اما کارکنان ستاد بر خلاف الگوی رایج اداری کشور، سازماندهی و فعالیت را با هزینه بسیار کم آغاز کردند و اکنون نیز به نتایج بسیار خوبی نیز دست پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون اقدامات به حدی رسیده است که به گزارش مسوولان امنیتی امروزه اهالی این مناطق برای ایجاد امنیت پایدار به کمک حل مشکلات ناامنی داخل شهر می‌آیند در حالی که مثلا در سال ۷۱ حاشیه مشهد چنین وضعی نداشت.

دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: برای به نتیجه رسیدن این طرح جهادی ستادی با حضور ۱۵ دستگاه اجرایی ایجاد شد که هر ماه بدون تعطیلی ۲ جلسه برگزار می‌کرد تا مصوبات به خوبی پیگیری و اجرا شود.

حسینی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انجام کار فرهنگی در این مناطق و ایجاد هسته فکری برای پیشبرد اقدامات صورت گرفته ادامه داد: برای این که کار‌های فرهنگی به نتیجه برسد، مساجد این مناطق مورد توجه قرار گرفت و حتی فعالیت‌های عمرانی، بهداشتی و ورزشی نیز با محوریت مساجد برنامه ریزی شد و اکنون ۹۵ درصد مساجد این مناطق فعال است و حدود ۷۰۰ روحانی جهادی و با انگیزه نیز در این مساجد کار دینی و فرهنگی انجام می‌دهند.

دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: بیشتر امکانات شهری در مناطق غربی این کلانشهر قرار دارد و در مرکز و سمت شرق مشهد کمتر به این امکانات توجه شده است و باید حرم رضوی در مرکز شهر قرار داشته باشد

حسینی افزود: پیش از این در مناطق مختلف مشهد بافت‌های روستایی وجود داشت که از چشم مسوولان به دور بود که اکنون این مناطق در حال تغییر هستند ولی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار دارند و مسئولان و افراد تاثیر گذار نیز باید بیشتر پای کار بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.