چین آمریکا را به راهزنی متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تصویب لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا، واشنگتن را به راهزن تشبیه کرد.

یک روز پس از تصویب پیش‌نویس قانونی در کنگره آمریکا که در آن فعالیت تیک‌تاک در ابن کشور را ممنوع اعلام کرد، پکن قول داد که اقدامات لازم را برای پاسخ‌گویی اتخاذ کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در همین حال شو زیکسیو، رئیس پلتفرم تیک‌تاک تأیید کرد که او از برنامه خود دفاع می‌کند و از ۱۷۰ میلیون نفر آمریکایی که کاربر این برنامه هستند، خواست صدای او را بشنوند.

شو زیکسیو خطاب به کاربران شبکه نوشت: «ما از دفاع از شما دست برنمی‌داریم و به انجام هر کاری که در توان داریم، از جمله استفاده از حقوق قانونی خود برای محافظت از این پلتفرم فوق‌العاده که با شما ساخته‌ایم، ادامه خواهیم داد. 

چین وعده داد که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع شرکت‌های خود در خارج از کشور انجام خواهد داد و واشنگتن را به پیروی از منطق راهزنان متهم کرد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت که پکن تمام اقدامات لازم را برای محافظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد داد. 

 وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره تصویب لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا گفت: وقتی کسی چیز خوبی را در شخص دیگری می‌بیند و سعی می‌کند آن را برای خود بگیرد، قطعا این منطق راهزنان است. تصویب پیش نویس این قانون آمریکا را در مقابل اصول رقابت منصفانه و قواعد اقتصادی و تجاری بین المللی قرار می‌دهد. 

 این قانون ۳۰۰ هزار شغل در آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد و به ویژه تهدید می‌کند که شرکت‌های کوچک وابسته به تیک‌تاک را از میلیارد‌ها دلار درآمد محروم می‌کند.

تعدادی از مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که پلتفرم ویدیویی کوتاه و سرگرم کننده به پکن اجازه می‌دهد تا از شهروندان جاسوسی کند. این شرکت بار‌ها انتقال اطلاعات به مقامات چینی را رد و تأیید کرد که هرگونه درخواست احتمالی از این نوع را رد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
آفرین به چین با هوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
خدا پدرت رو بیامرزه کل سرزمین آمریکا دزدیه و از سرخ پوستا دزدیدن چه برسه به دزدی این چیزا
آخرین اخبار