تخصیص اعتبار برای مرکز تحقیقات فسیل مراغه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: پس از ۱۰ سال توقف ۸ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز تحقیقات فسیل شناسی ایران در مراغه تخصیص یافت.

آقای اشتری گفت:  امسال ۸ میلیارد تومان از اعتبار سفر‌های استانی هیئت دولت برای از سرگیری ساخت مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با اعتبار تخصیص یافته مطالعات و برنامه ریزی برای تکمیل این مرکز آغاز شده است و از سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: عملیات ساخت این طرح از سال ۸۶ آغاز شده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

 وی گفت:برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل موزه‌های تاریخ طبیعی کشور گفت: مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه یکی از طرح‌های نیمه تمام ملی محیط زیست در کشور است.

آقای اشراف زاده با بیان اینکه مراغه جزو پنج منطقه فسیلی ارزشمند در جهان است افزود: تکمیل مرکز تحقیقات دیرینه شناسی کشور در مراغه در اولویت سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: این مرکز برای کشور یک مرکز علمی ملی است و اعتبار اختصاص یافته برای این طرح به روند اجرا و تکمیل این طرح سرعت خواهد داد.

فرماندار شهرستان مراغه نیز با بیان اینکه در سفر‌های استانی رئیس جمهور برای این طرح حدود ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تامین اعتبار لازم را برای این طرح خواستار شد.

آقای مینویی افزود: رکود این طرح موجب نارضایتی مردم شده و سازه‌های ایجاد شده هم رو به تخریب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.