کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه با مشارکت دوستداران محیط زیست و نهاد‌های این شهرستان انجام شد.

همزمان با روز ملی آموزش محیط زیست و به نیابت از شهدای گرانقدر، کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه با مشارکت دوستداران محیط زیست و نهاد‌های این شهرستان انجام گرفت. 

این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره منابع طبیعی و شهرداری شهر خرامه و با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اداری و جوامع محلی شهرستان اجرا شد.

کرم الله رنجبر فرماندار شهرستان خرامه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه درختکاری از سنت‌های حسنه دینی است که در دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی به آن تاکید شده است، اظهار کرد: فرهنگ سازی عمومی در جهت تحقق اهداف حفاظت، احیا و توسعه پایدار محیط زیست و منابع طبیعی نظیر درختان، جنگل‌ها و مراتع باید از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های حفاظت از این نعمت خداوندی باشد و این مهم باید به وسیله مسئولان، نهاد‌های متولی و مردم صورت گیرد تا افزون بر تامین نیاز اقتصادی و ایجاد اشتغال، نیاز‌های اجتماعی نیز مرتفع شود.

او با اشاره به اینکه فرهنگ توسعه فضای سبز باید ترویج شود و گسترش یابد ادامه داد: درختان نقش مهمی در دنیای صنعتی و مملو از آلودگی کنونی دارند و در زمره شریان‌های اصلی حیات این کره خاکی قرار می‌گیرند. گنجینه‌های ارزشمندی که سلامت جهانیان و محیط زیست را تضمین و به بهبود زیست بوم، پاکسازی هوا و کاهش آلاینده‌ها در کلانشهر‌ها کمک می‌کنند.

لیلا نبی زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرستان خرامه نیز با تقدیر از حضور و حمایت‌های فرماندار شهرستان اظهار کرد: وجود درخت و توسعه درختکاری بر هیچ فردی پوشیده نیست. اهمیت این مقوله سبب شده است تا بسیاری از کشور‌های دنیا برای پاسداشت این نعمت و تشویق مردم به کاشتن نهال و درخت، روزی را به موضوع درختکاری اختصاص دهند. 

او ادامه داد: به همین مناسبت مدیریت شهری همه ساله در این ایام با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف همچون اهدای نهال رایگان در مقابل پارک‌ها و فضا‌های سبز برای افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست گام برمی‌دارد. محیط زیست نیز ترویج درختکاری را جزو برنامه‌های اولویت دار خود می‌داند.

برچسب ها: کاشت نهال ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۱۶:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
فلسفه کاشت درخت ،یعنی انسان اکسیژن بگیرد ، دی اکسید کربن به محیط بیرون پس دهد.درخت این دی اکسید کربن می گیرد و اکسیژن به محیط پس می دهد.
آخرین اخبار