امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در بند هفتم گفت: مواجهه با این هجمه سنگین دشمن در سبک زندگی غربی باید جهاد هوشمندانه و همه‌جانبه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل حاجی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز مومنین و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و اظهار کرد: هر کسی مسئولیت بالاتری دارد توجه او به رعایت تقوا باید بیشتر باشد. اگر مسئول در جامعه اسلامی رعایت تقوا نکند دیگرانی که پشت سر او راه می‌روند به او نگاه کرده و خطا می‌کنند و این مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند و امیدواریم که خدای متعال به همه ما توفیق دهد و ما را مشغول لطف، رحمت و مغفرتش قرار بدهد.

او در ادامه سخنانش گفت: انسانی که در جامعه امروز و در دنیای دوگانه امروز زندگی می‌کند اگر دچار قدرت تفکر و تحلیل در مسائل پیچیده سیاسی اجتماعی و فرهنگی زمانه نباشد به تعبیر راحت بگویم سر او کلاه می‌رود پس نیازمند به این هستیم در این دنیایی که به مراتب پیچیده‌تر از گذشته است و ابزار و مدل‌های مواجهه دشمن بسیار متفاوت شده و به تعبیر مقام معظم رهبری یک ملتی در مواجهه با جنگ ترکیبی است؛ جنگ ترکیبی یعنی مرکب از بخش‌های مختلف، روش‌های مختلف و ویژگی‌های مختلف در مبارزه توسط دشمن که جنگ روانی، جنگ اقتصادی و در کنار آن جنگ نظامی، جنگ سیاسی، جنگ رسانه‌ای و به تعبیر بهتر بگویم هماهنگ در برابر همدیگر عمل می‌کند و طبیعی است که در چنین شرایطی که شما می‌بینید انسان هم باید مثل همان دشمن در مواجهه با جنگ ترکیبی مقابله ترکیبی داشته باشد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه امروز دو نگاه در دنیا حاکم است، یک دو قطبی مرسوم و منطقی و پذیرفته شده در عالم وجود دارد، افزود: یک نگاه، نگاه صهیونیست جهانی که در پی استعضاف و استخفاف ملت‌های عالم است و در طرف دیگر نگاه دومیست که برآمده از اسلام ناب محمدی است، اسلامی که هدیه شگفتی‌ساز الهی به بشریت است و در ۴۵ سال قبل از این انقلاب وقتی نگاه می‌کنیم ما اسیر بودیم و ما در چنگال افکار دیگران دچار یک استضعاف و استخفاف شده بودیم و راه سختی را طی می‌کردیم. انقلاب اسلامی آمد ما را از آن اسارت و نگاه خفت بار رهایی بخشید.

حاجی‌پور با بیان اینکه امام رضوان الله تعالی علیه این پرچم نورانی اسلام ناب را بلند کرد و این فریاد حقیقت خواهی را در دنیا تبلیغ و ترویج کرد، گفت: امروز عزیزان مهمترین ماموریتی که در امتداد اسلام ناب و در امتداد آن انقلاب اسلامی در اختیار ما و در جبهه مقاومت قرار دارد این است که این پرچم را بلند به اهتزاز در بیاوریم و در بخش‌های مختلف هوشمندانه در مقابل دشمن مواجهه داشته باشیم.

او اظهار کرد: رهبر عزیز انقلاب در یک تعبیری در بیانیه گام دوم انقلاب در بند هفتم آن بیانیه و در آخرین بند بیانیه تعبیری دارند، یک بخشی از مواجهه دشمن بی‌تردید مواجهه فرهنگی و جنگ فرهنگی است. آنجا رهبر عزیز انقلاب می‌فرماید که سبک زندگی غربی توسط رسانه‌ها و کمپانی‌های رسانه‌ای و تبلیغی دشمن، کمپانی‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی دشمن تبلیغ و ترویج می‌شود و با اهداف خاص مشخص و معینی که در اندیشکده‌های آنها طراحی شده دنبال می‌شود، رهبری فرمودند این سبک زندگی غربی زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی به ملت ما و به مردم عزیز ما زده است. حال ما چه کنیم؟ منفعلانه برخورد کنیم و دستمان را به علامت تسلیم بالا ببریم یا خیر؟

او افزود: ملت عزیز ایران نشان داده است که در همه صحنه‌ها با قدرت و با هوشمندی تمام حضور دارد و آنجا نقش آفرینی می‌کند. اینجا رهبر عزیز انقلاب یک شاه کلید را به دست امثال من می‌دهد، به دست جبهه‌ای می‌دهد که دل در گرو این انقلاب و این اسلام دارند و می‌فرمایند مواجهه با این هجمه سنگین دشمن در سبک زندگی غربی باید یک جهاد هوشمندانه و یک جهاد همه جانبه باشد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس تصریح کرد: شهدا قهرمان تبدیل بحران‌ها و تهدید‌ها به فرصت بودند و این موضوع را باید به تصویر کشید، باید در قالب فیلم، ادبیات، کتاب، یادواره و در هر قالبی که به ذهن هنرمندانه و خلاق جوان فرهنگی می‌رسد به عرصه میدان آورده شود، این نکته مهمی است در عرصه فرهنگی و به همین شکل در مسائل اقتصادی هم؛ در مسائل اقتصادی هم ما نیازمند به مواجهه هوشمندانه‌ایم.

حاجی‌پور به نخستین سفر رئیس‌جمهور به کشور عراق هم اشاره کرد و گفت: این سفر برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن می‌تواند ارزشمند و دستاورد‌های فراوانی داشته باشد. این سفر جلوه‌ای روشن از حسن تقویت همسایگی، تقویت روابط خارجی و دیپلماسی است و برای مقابه با تحریم‌ها بسیار اثرگذار است.

امام جمعه موقت شیراز به موضوع مذاکرات صورت گرفته در سفر رئیس‌جمهور به عراق هم اشاره کرد و گفت: در این سفر، جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی و کودک‌کشی مردم غزه در رأس مذاکره قرار می‌گیرد و این نشان از نگاه و جهاد هوشمندانه هر دو طرف مذاکره کننده دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به افتخارآفرینی جوانان و نوجوانان در عرصه‌های علمی و ورزشی هم اشاره کرد و گفت: کسب مدال طلای المپیاد جهانی توسط نوجوانان و همچنین افتخار آفرینی ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک باعث افتخار است؛ در بین این مدال‌آوران جوانمردی این بانوی بزرگ و پر افتخار ایرانی و شیرازی نشان داد هم قهرمان عرصه ورزش است و هم نشان داد یک زن می‌تواند میدان‌دار عرصه‌های مختلف باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار