معاون استاندار:

ورود گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۳۵ درصد رشد داشته است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آمار ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

رضا شریفی در جلسه وبیناری ستاد خدمات سفر کشور که به ریاست رئیس جمهور محترم و با حضور جمعی از وزار، مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های عضو و نیز حضور ویدئوکنفرانسی استانداران و معاونین استاندار سراسر کشور و اعضای ستاد سفر استان برگزار شد، اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا روز گذشته سوم فروردین ماه تعداد ۳۸۶ هزار و ۷۲۴ مسافر و گردشگر نوروزی وارد استان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر استان در فراهم کردن زمینه سفر ایمن و آرام برای مسافران نوروزی افزود: از میان مسافران ورودی به استان تعداد ۳۷۹ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر ایرانی و ۷ هزار و ۴۶۱ نفر نیز توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که در حوزه ورود مسافران ایرانی رشد ۳۹ درصدی را شاهد بوده‌ایم. 

معاون استاندار تصریح کرد: بر اساس آمار‌های ارسالی به دبیرخانه ستاد خدمات سفر، ۱۵ هزار و ۱۶۲ نفر از طریق فرودگاه‌های استان با ۴۷ درصد رشد، ۴ هزار و ۴۶۹ نفر از طریق راه آهن و ۳۶۷ هزار و ۹۳ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان وبلوچستان شده‌اند که در بخش حمل و نقل جاده‌ای با احتساب مدت مشابه سال قبل رشد ۳۵ درصدی به ثبت رسیده است.

به گفته وی، جمع کل میزان اقامت در سیستان و بلوچستان نیز طی این مدت به عدد ۱۲۰ هزار و ۳۰۸ نفر رسید که رشد ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده و در مجموع ۳۴۸ هزار و ۴۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان پهناور بازدید کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: میزان فروش صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان نیز با رشد ۷۳ درصدی به رقم ۹۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار