وزارت خارجه آمریکا عملیات نظامی در رفح را در دستور کار گفتگو‌ها میان بلینکن و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دانست.

عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره جنگ غزه از سوی آمریکا، باعث ناراحتی مقامات صهیونیست شده است به طوری که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از لغو اعزام هیات صهیونیستی به واشنگتن برای رایزنی درباره عملیات نظامی در رفح خبر داد. با این حال، مقامات دو طرف همچنان برنامه دیدار‌های متنوعی دارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار امروز با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسراییل درباره طیف گسترده‌ای از مسائل گفتگو خواهند کرد که رایزنی درباره عملیات نظامی در رفح از جمله دستور کار‌های دو طرف خواهد بود. 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: با این حال، بلینکن پس از اقدام نتانیاهو در لغو سفر هیات اسراییلی به واشنگتن برای گفتگو در این زمینه، در این دیدار هیچ برنامه جایگزینی برای عملیات نظامی اسراییل در رفح ارائه نخواهد کرد. 

وی تاکید کرد: تصمیم نتانیاهو بسیار غافلگیرانه و تاسف آمیز بود. تصمیم تل آویو برای حمله به رفح یک اشتباه بوده و می‌تواند امنیت اسراییل را تضعیف کند. رفح آخرین پناهگاه برای نیمی از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه است که بسیاری از آنها از مناطق دیگر آواره شده و در این منطقه پناه گرفته اند. 

میلر تصریح کرد: رفح محور گفتگو‌های بلینکن با مقامات اسراییلی در امروز و فردا خواهد بود. من اطمینان دارم راه‌های دیگری برای اعلام نگرانی‌های خود به اسراییل در سطوح بسیار بالا پیدا خواهیم کرد. با این حال، امروز من نمی‌توانم جزئیاتی در این باره ارائه دهم. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان با اشاره به سفر هفته قبل بلینکن به سرزمین‌های اشغالی، گفت که وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به تل آویو با نتانیاهو و کابینه جنگ اسراییل درباره عملیات نظامی در رفح گفتگو کرده و نگرانی خود را در این باره به گوش مقامات این رژیم رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار