ورود سامانه ناپایدار جوی از امروز به استان اصفهان

با ورود سامانه ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر امروز همراه با رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع صاعقه، در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار برف در استان پیش بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ضعیف از لایه میانی جو از امروز تا پایان وقت چهارشنبه گفت: بر این اساس شرایط به نسبت ناپایدار به صورت افزایش ابر، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، وزش باد به نسبت شدید و موقتی در بیشتر نواحی استان مورد انتظار است. 


لیلا امینی افزود: شدت ناپایداری‌ها در روز چهارشنبه و در قسمت‌هایی از مناطق غربی و جنوبی بصورت احتمال بارش پراکنده رگبار بهاری و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

او درباره هشدار سطح زرد با ورود سامانه ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر امروز تا پایان شب وقت چهارشنبه در استان، تصریح کرد: این سامانه با رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وقوع صاعقه، در ارتفاعات و نواحی سردسیر رگبار برف، وزش باد شدید موقت در نقاط مستعد احتمال تگرگ، شدت ناپایداری‌های بهاری در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ها در روز چهارشنبه همراه است.

امینی با بیان اینکه اثرات مخاطرات سامانه مذکور طی روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین در مناطق غرب و جنوب استان تأثیرگذار است، گفت: فعالیت این سامانه چهارشنبه در نیمه غربی، جنوبی و مرکزی اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، شهرضا، فریدون‌شهر، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه‌خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد، نطنز، مورد انتظار است.

او افزود: در پی فعالیت سامانه ناپایدار؛ احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و محصولات کشاورزی در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

امینی با هشدار درباره مخاطرات جوی احتمالی، احتیاط در سفر‌های درون و برون استانی، تجهیزات لازم زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، لزوم پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها تاکید کرد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: کمینه دما هوا در بیشتر مناطق استان بامداد سه‌شنبه یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.