فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: چهار هزار و ۳۸۹ دانش آموز قزوینی طی سال گذشته با هدایت محیط بانان در دوره‌های آموزشی با مفاهیم محیط زیست آشنا شدند.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان تعدادی از مدارس سطح استان با شعار ۸۰ میلیون محیط بان جهت حفظ محیط زیست کشور و این استان اجرایی شد.

وی اضافه کرد: نهادینه کردن حس حرمت به محیطبانان در بین دانش آموزان و خانواده‌ها به عنوان حافظان محیط زیست از مهمترین اهداف این طرح بود که در طول مدت برگزاری این دوره از کلاس‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفت.

طاهری ضمن تاکید بر اهمیت شغل محیطبانی، تاکید کرد: محیطبانان علاوه بر اینکه حافظان محیط زیست و طبیعت محسوب می‌شوند، بهترین مفسران طبیعت نیز به شمار می‌روند که از ظرفیت این افراد بایستی به بهترین شکل ممکن برای تربیت نسل آینده استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: جلب مشارکت و ایجاد حس مسوولیت دانش آموزان و خانواده آنان در راستای حفاظت از محیط زیست، حیات وحش، آموزش و اطلاع رسانی مسایل محیط زیستی متناسب با اقلیم و فرهنگ منطقه، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش آموزی به منظور انتقال پیام‌های زیست محیطی به خانواده‌ها و تمامی اقشار جامعه و ایجاد اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه دانش آموزان می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را مرتفع کند.

طاهری بیان کرد: طرح یک ساعت با محیطبان فرصتی است تا علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت از جمله آب، هوا، خاک و حیوانات موجود در طبیعت مطالبی تحت عنوان راه‌های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده برای دانش آموزان بازگو شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: ترویج طرح یک ساعت با محیطبان گامی بلند در زمینه حفاظت آگاهانه از محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار