خدمات هلال احمر سیستان و بلوچستان به مسافران نوروزی از ۴۱ هزار نفر گذشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات هلال احمر در قالب طرح خدمات بشر دوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی از مرز ۴۱ هزار و ۲۴۳ نفر گذشت.

سیدمحمدمهدی سجادی  گفت: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار "هم راه تان هستیم" از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و روند ارائه خدمات در این استان تا ۱۷ فروردین سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خدمات امدادی در ۴۱ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت خدمات بشردوستانه و ۱۱ پست سیار سحاب، ایستگاه های آموزشی، داروخانه و مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر جریان دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مدت تیم‌ های عملیاتی در قالب ۵۹ تیم با حضور ۲۲۵ نجاتگر به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه داده‌اند.

وی بیان کرد: نجاتگران در این عملیات ها موفق به درمان سرپایی ۲۳ مصدوم و رهاسازی ۱۹ نفر گرفتار در داخل خودرو شدند.

سجادی گفت: همچنین در ۲۶ عملیات امدادرسانی ۶۸ دستگاه آمبولانس و ست نجات هیدرولیک، استقرار هفت فروند قایق جیمینی در فضاهای آبی و سه دستگاه موتور آمبولانس بکارگیری شده است.

وی اظهار کرد: با حضور یک‌هزار و ۸۳۸ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۹ پست ثابت و سیار استان ۴۱ هزار و ۲۴۳ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان؛ پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌ مندی از فضای دوستدار کودک ، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک های اولیه را از طرح های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب برشمرد.

وی از برپایی ایستگاه های آموزشی در سیستان و بلوچستان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تاکید کرد: توسط ۳۱ مربی داوطلب آموزشی یک‌هزار و ۸۲۶ مسافر نوروزی از آموزش ها کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شدند.

سجادی با تاکید بر اینکه مرکز توانبخشی و داروخانه هلال احمر نیز در تعطیلات نوروز خدمات ارائه می‌دهند، گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا کنون ۵۶۱ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره مند شدند.

وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز ۲۷ هزار و ۴۱۳ نفر از هموطنان توسط ۷۲۰ داوطلب در قالب طرح های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت و پویش هلال رحمت با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

برچسب ها: نوروزی ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار