ثبت بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران

بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو از آغاز طرح نوروزی در جاده‌های مازندران ثبت شد.

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: برابرآماربدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب درمحور‌های استان مازندران از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین) بیش از ۴۱ میلیون و ۴۶۳ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه به استان مازندران به ثبت رسیده است.

او افزود: در این بازه زمانی بیش از ۳ میلیون ۸۸۸ هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲ درصد کاهش داشته است، به نظر می‌رسد که این کاهش تردد ناشی از واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان باشد.

جهانیان گفت: حداکثر انباشت وسایل نقلیه در استان بیش از ۱۱۱ هزار وسیله نقلیه و بیشترین انباشت مربوط به روز ۲ فروردین ۱۴۰۳ با انباشت بیش از ۵۱ هزار وسیله نقلیه بوده است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کمی بیش از ۵۰ درصد کل تردد‌های انجام شده بین استان مازندران و استان‌های مجاور مربوط به محور‌های مواصلاتی با همسایگان جنوبی استان مازندران یعنی محور‌های کندوان، هراز و سوادکوه بوده است.

جهانیان گفت: با توجه به بررسی پلاک‌های مشاهده شده در استان مشخص شده است در حدود ۴۴ درصد مسافرینی که در استان ساکن شده اند (پلاک‌های ماندگار در استان) بین ۱ تا ۳ روز در استان اقامت داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در خاتمه گفت: از این میزان سفر حدود ۲۷ درصد از آنها بین ۳ تا ۵ روز، ۱۳ درصد بین ۵ تا ۷ روز، بیش از ۱۵ درصد بین ۱ تا دو هفته و مابقی بیشتر از دو هفته در استان اقامت داشته اند.

در طی بازه زمانی مذکور پر تردد‌ترین محور‌های استان، رفت و برگشت محور‌های ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد، قائمشهر- بابل، بابل – آمل بود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.