محمدحسین آجیلیان مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشوردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ماه ادامه داشت گفت: در این مدت ۱۹ هزار و ۴۷۸ نشست و برخاست در فرودگاههای تحت مالکیت این شرکت انجام شد که افزایش ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.
وی ادامه داد: در بازه زمانی یک ماه گذشته یک هزار و ۶۷۱ نشست و برخاست بینالمللی و ۱۷ هزار و ۸۰۷ نشست و برخاست داخلی در فرودگاههای تحت مالکیت انجام شده است و به این ترتیب ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار هزار و ۱۳۷ مسافر داخلی و ۲۰۰ هزار و ۵۹۶ مسافر بینالمللی اعزام و پذیرش شدند.
مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاهها اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیکترین فرودگاه کشور در مدت مذکور ۷ هزار و ۶۴۱ نشست و برخاست داشته و ۹۱۶ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.
آجیلیان گفت: فرودگاه بینالمللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۵۰۷ هزار و ۶۰۴ مسافر و ۳ هزار و ۶۹۴ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاههای کشور از آن خود دارد. به گفته آجیلیان فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش ۱۸۳ هزار و ۶۴۹ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۶۳۸ پرواز، فرودگاه بینالمللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۱۵ هزار و ۲۱ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۱۲ پرواز و فرودگاه بینالمللی تبریز با اعزام و پذیرش ۱۰۲ هزار و ۱۶ مسافر و نشست و برخاست ۸۹۳ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاههای بینالمللی تحت مالکیت شرکت فرودگاهها داشتهاند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در ایام نوروز به ۳ هزار و ۹۹۴ نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه دادهاند.
آجیلیان با بیان اینکه رشد ۳ تا ۵ درصدی را برای انجام پروازهای نوروزی پیش بینی کرده ایم که در حال حاضر شاهد رشد ۳ درصدی در جابه جایی مسافران بوده ایم گفت: مقاصد اول پروازهای داخلی ما در نوروز مشهد و فرودگاه کیش و سفرهای خارجی به ترتیب ترکیه، دبی و نجف بوده است .
مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشوربا بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاخیرات کمتری در پروازهای داخلی داشته ایم گفت: بخش عمدهای از تاخیرات در ابتدای تعطیلات به دلیل شرایط آب و هوایی بود که خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شد و مدیران شرکتهای هواپیمایی در سازمان هواپیمایی در قالب بخش OOC حضور داشتند میزان تاخیرات کاهش یافت.