سیستان و بلوچستان رتبه اول طرح قرآنی بشری را به خود اختصاص داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان سال گذشته رتبه اول را در طرح قرآنی بشری از نظر کمی و کیفی به خود اختصاص داد و امسال نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

  علی سرگزی در آیین پایانی جلسات جمع خوانی قرآن کریم و تجلیل از فعالان قرآن و عترت سیستان و بلوچستان که در تالار اشراق زاهدان برگزار شد اظهارکرد: با توجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان بر روی اهمیت برنامه‌های قرآنی در استان، اداره‌کل فرهگی ارشاد اسلامی یکی از اولویت‌های مهم خودش را برنامه‌های قرآنی قرار داده است

وی افزود: شاخصه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح عظیم قرآن آموزی بشری به شیوه نوین است که در کشور بازتاب خوبی داشته و به عنوان یکی از طرح‌های موفق قرآنی به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح قرآنی بشری آموزش درست، تلفظ و ایجاد انس بیشتر با قران کریم است تا افراد در صحیح خوانی دلهره نداشته باشند و از هر قشری که هستند قرآن وارد زندگی آنها شود که بنابر گزارش سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این استان به عنوان استان نمونه و برتر قرآنی به لحاظ کمی و کیفی در طرح بشری شناخته شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان شرکت کنندگان در طرح بشری مربوط به سیستان و بلوچستان بوده به طوریکه در شهر سراوان، دلگان، چابهار و دیگر شهرهای استان این طرح با حضور قرآن دوستان برگزار شده است.

سرگزی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان امسال تنها استانی بوده که در ۲ مجلس جمع خوانی قرآن داشته است تصریح کرد: یک جلسه با حضور مردم و قاریان در تالار اشراق مجتمع بزرگ فرهنگی زاهدان و دیگری در سرای قرآن و نهج البلاغه زاهدان برگزار شده است.

وی بیان کرد: برای سالجاری رقابت قرآنی در حوزه مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن و هر آنچه در مورد قرآن وجود دارد در استان برگزار خواهد شد چرا که با توجه به اهمیت آن باید تلاوت قرآن همواره در زندگی انسان‌ها جاری و ساری باشد که این امر با کمک متولیان و بزرگان استان برنامه ریزی‌های زیادی صورت گرفته تا بتوانیم مبحث استان قرآنی را به شیوه ی خوبی در همه کشور داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: جلسات جمع خوانی قرآن کریم، نمایشگاه‌های قرآنی و رقابت با تجلیل بیش از ۱۰۰ نفر قاریان، مدیران نمونه قرآنی، شخصیت‌های تاثیرگذار قرآنی سیستان و بلوچستان در استان به کار خود پایان داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار