قوانین فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان متناسب با زیست بوم تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ عمومی نقش کلیدی در کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی دارد و می‌توان با مصوبات مناسب و بر اساس زیست بوم موجب پیشبرد امور فرهنگی بود.

 علی سرگزی در نخستین جلسه هیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بر تدوین قوانین فرهنگ عمومی این استان متناسب با زیست بوم تاکید کرد وätj: تصمیم‌گیری‌های اندیشمندانه، هوشمندانه و دلسوزانه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند گره‌ بسیار از آسیب‌ها را باز کرده و تقویت کننده فعالیت‌های خوب و اثربخش باشد.

وی تاکید کرد: فرهنگ مقوله بسیار مهمی است که مواجهه با آن با نگاه‌ها و یا اقدامات سطحی جامعه را به سمت هدف مطلوب هدایت نمی‌کند از همین رو برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه موضوع مهمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه قوانین فرهنگ عمومی بر رشد فضایل اخلاقی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت همبستگی ملی، افزایش نشاط در جامعه، تقویت روح دینداری و معنویت و ایجاد بسترهای فکری و فرهنگی برای تحرک و شکوفایی اقتصادی، کار و کارآفرینی و اصلاح الگوی مصرف نقش مهمی را برعهده دارد تمام تلاش ها در این استان بر تدوین قوانین این حوزه بر اساس برش استانی بوده است تا ضمانت اجرایی اصلی این مصوبات همراهی عامه مردم باشد.

وی تاکید کرد: جامعه ضمن ساختن فرهنگ از آن نیز تاثیر می پذیرد بطوریکه اعمال و رفتارهایی در فرهنگ عمومی خط قرمز به شمار می رود که جامعه نسبت به آن حساس است و در صورت مشاهده آن واکنش نشان می دهد از این رو در قانونگذار این حوزه مردمی هستند که چارچوب فرهنگ عمومی را به خوبی می شناسند.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست که با حضور نخبگان فکری فرهنگی و دانشگاهی عضو شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان برگزار شد، شامل اجرای برش استانی، نقاط قوت وضعف ومشکلات حوزه زنان، زیست عفیفانه و راکارهای حفظ عفاف و حجاب، خانواده وجوانی جمعیت ، تلاش برای بالابردن فرهنگ کار وتولید ،ارتقای شاخص های آموزشی وتربیتی، مهارت آموزی نسل جوان جهت بالابردن فرهنگ‌کار و تولید بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار