عبدالملکی از به کار گیری جراح فوق تخصص قلب در بخش قلب بیمارستان توحید سنندج خبر داد و گفت: با این اقدام دغدغه بسیاری از بیماران قلبی استان رفع شد.

فریدون عبدالملکی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: مسئله حجاب و عفاف و فرهنگ انتها ندارد بلکه باید کار‌های جاری و ساری ارتقا پیدا کند و بهبود داده شود و اشکالات موجود هم با رعایت کرامت انسانی رفع شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در طول یک سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار مورد مراجعه به مراکز درمانی و اورژانسی استان کردستان صورت گرفته است که برای جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان رقم بسیار قابل توجهی است.

عبدالملکی افزود: در یک سال گذشته به ازای ۱۵۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی و اورژانسی کردستان تنها یک شکایت ثبت شده و این نشان از رضایتمندی مراجعه کنندگان به این مراکز داشته و باید کیفی‌تر هم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز بخش قلب بیمارستان توحید سنندج به جراح فوق تخصص قلب خبر داد و گفت: با این اقدام دغدغه بسیاری از بیماران قلبی استان رفع شد و اغلب جراحی‌های قلب در این مرکز انجام می‌شود.

استعمال دخانیات در حال تبدیل به یک اپیدمی در میان دانشجویان و دانشگاه‌ها است

 مدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پرورشی و پژوهشی استان کردستان در جلسه ستاد امر به معروف دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بومی‌گزینی یکی از آفت‌های بزرگ برای دانشجویان، از جمله دانشجویان کردستان و خاصتاً دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

علی شکری افزود: دانشگاه زمانی به معنای واقعی کلمه دانشگاه است که بومی‌گزینی در آن حذف شود و پذیرش دانشجو و استاد در آن بر اساس شایستگی باشد.

شکری با انتقاد از برخی رفتار‌های ناهنجار در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: متأسفانه استعمال دخانیات در حال تبدیل به یک اپیدمی در میان دانشجویان و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

مدیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امور دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پرورشی و پژوهشی استان کردستان، مهاجرت پزشکان به خارج از کشور را یک چالش جدی برای کشور دانست و گفت: با این رویه شاید در سال‌های آتی مجبور شویم که دوباره از هند و بنگلادش پزشک وارد کنیم.

شکری اذعان کرد: در بخش تزریقات برخی مراکز درمانی استان کردستان مسئله تفکیک جنسیتی رعایت نمی‌شود و نباید از این موضوع غافل شد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.