مک کال:

کمک های آمریکا به دست طالبان می رسد

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا مجلس استماعیه با حضور سمنتا پاور، رئیس سازمان کمک‌های بین‌المللی آمریکا برگزار کرد.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر از بحران بشری در افغانستان و استفاده طالبان از کمک‌های خارجی ایالات متحده انتقاد کرد.

مک کال گفت کمک‌های بشردوستانه امریکا به مردم، به خصوص زنان و کودکان رنج کشیده افغانستان نمی‌رسد.در عوض به گفته مکال، ما بر اساس فکت می‌دانیم کمک‌های مالیات دهندگان آمریکایی به جیب طالبان و متحدان این گروه می‌رود.

مک کال گفت که «خروج آشفته نیروهای امریکایی در زیر نظارت حکومت بایدن، بحران گسترده انسانی را در افغانستان ایجاد کرده است.»

او افزود که دستاوردهای افغانستان در عرصه حقوق بشر و حقوق زنان با تصمیم بایدن برای خروج یک‌جانبه از افغانستان از دست رفت.

ایالات متحده در بیش از دو سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده است.

سمنتا پاور به طور ضمنی انحراف کمک‌های امریکا در افغانستان را تایید کرد اما در عین حال تاکید کرد که سازمان‌های امدادی در برخی مواقع مجبور شده‌اند که فعالیت‌های خود را برای جلوگیری از سوءاستفاده از کمک‌ها در افغانستان متوقف کنند.

سیگار که از سوی کنگره برای نظارت بر کمک‌های امریکا به افغانستان ایجاد شده است،گفته است که امریکا هیچ ابزار و تدابیری برای جلوگیری قطعی از استفاده طالبان از کمک ها در افغانستان در اختیار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.