رئیس جمهوری ‌خواهان کنگره آمریکا در توئیتی نوشت: خروج دولت بایدن از افغانستان یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی در تاریخ آمریکاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میچ مک کانل،  رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا در توئیتی نوشت: خروج دولت بایدن از افغانستان یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی در تاریخ آمریکاست. تنها به این دلیل که ما تصمیم گرفتیم مبارزه را کنار بگذاریم به این معنا نیست که تروریست‌ها از بین می‌روند. آن‌ها با تصمیم سیاسی وحشتناک رئیس جمهور بایدن جسور می‌شوند و تجدید قوا می‌کنند. 

آمریکا و دیگر کشور‌های عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشته است.

با تسلط سریع و دور از انتظار گروه طالبان بر افغانستان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و فرودگاه کابل که تحت کنترل آن‌ها قرار دارد با هرج و مرج گسترده مواجه است.

روز پنجشنبه هفته گذشته در پی دو انفجار انتحاری اطراف فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن‌ها را پذیرفت، ۱۳ نظامی آمریکایی و ده‌ها نفر دیگر کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
احتمالا سهام کارخونه اسلحه سازی داره
آخرین اخبار