رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی را در منطقه شکارممنوع دشت فیض‌الله‌بیگی این شهرستان مشاهده کردند.

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: در فصل بهار گونه قوچ و میش ارمنی برای تغذیه از مراتع به صورت دسته‌ای (گله‌ای) حرکت می‌کنند و در تلاش هستند که خود را از مناطق پرخطر و شلوغ دور کنند.

وی از دوستداران محیط زیست به‌ویژه اهالی روستا‌های این منطقه خواست تا در صورت مشاهده دسته‌های قوچ و میش ارمنی از نزدیک شدن به آنها و حتی تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند، زیرا ممکن است راهنمایی برای شکارچیان متخلف باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست‌محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای ۳ منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان»، «دشت فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سووتاو» است که ارتقای منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز در حال پیگیری است.

منطقه دشت فیض‌الله‌بیگی بوکان با ۴۷ هزار هکتار مساحت، تنها منطقه جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که میزبان تعدادی قوچ و میش ارمنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.