مشهدی شریف گفت: سال گذشته قرار بود صد هزار دستگاه خودرو اسقاط شود که فقط۷۲ هزار دستگاه اسقاط شد،علت اصلی کاهش ۲۸ درصدی اهداف پیش بینی شده بحث آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده بود که دولت تاخیر یکساله دز ابن بخش داشت.
او افزود: به هرحال عدد اسقاط ۷۲ هزار خودرو نسبت به چهار سال قبل رشد داشت ولی در مقایسه با سال ۹۳ که ۳۳۰ هزار دستگاه اسقاط شده طبیعتا خیلی فاصله داشت،امیدواریم امسال به موقع تمامی کارها و زیر ساخت ها برای اسقاط انجام شود امکان دارد به عدد ۳۳۰ هزار دستگاه اسقاط خودرو در سال ۱۴۰۳ برسیم.
مشهدی شریف افزود: بر هر حال سن سال تولید خودرو با تعداد گواهی اسقاط آن متفاوت است یعنی هر سال تولید نیاز به ارائه چند گواهی اسقاط است.
او افزود: تعداد گواهی اسقاط خودرو بر اساس مصوبه ای سال های قبل بود به طوری که به اعضای هر دو خودرو یک خودرو باید اسقاط شود یعنی اگر کشنده ۱۶ گواهی داشت ۸ گواهی برای شماره گذاری کافی بود،ولی امروز برای دریافت گواهی نیاز به درجه بندی Aو B است.
او بیان کرد: در حال حاضر در کشور ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار خودرو تجاری وجود دارد که ۵۰ درصد این خودروها فرسوده است.