معاون عمرانی فرماندار سرخس گفت: فعالیت قطار محلی سرخس -مشهد با روزانه ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت در ماههای اردیبهشت و خرداد فصل بهار امسال بر طبق برنامه اعلامی شرکت قطارهای حومهای راهآهن جمهوری اسلامی تداوم دارد.سید محمد رفیعی گفت: مطابق برنامه جدید شرکت راه آهن روزانه ۲ رام قطار از مشهد به سرخس و ۲ رام قطار از سرخس به مشهد در برنامه جدید اعلامی راه آهن در روزهای یکم و دوم اردیبهشت انجام شد.
وی بیان کرد: پیش از این و در برخی روزها در فروردین ماه برخی رام های قطار حذف می شد که دلیل آن نیز کمبود لوکوموتیو یا همان دیزل قطار عنوان شده است.
یکی از شهروندان سرخس گفت: در فروردین ماه امسال بعضی از روزها یک رام قطار رفت و یک رام برگشت از برنامه روزانه حذف می شد و همین مساله مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کرد.
محمد علی قربان نژاد افزود: مسوولان گفته اند به دلیل اینکه راه آهن کمبود دیزل دارد، برخی روزها قطار رفت و برگشت شب را حذف کرده تا دیزل آن را به صورت کمکی در خط تهران-مشهد به کار گرفته شود.
وی بیان کرد: باید توجه داشت علاوه بر این برخی قطارها نیز به دلیل پدیده ریزگردها و گردو خاک و توفان شن در سرخس لغو میشود و به این خاطر که مسیر مشهد-سرخس اتوبوس ندارد، خودروهای سواری مبالغ هنگفتی از مسافران طلب میکنند.
این شهروند و فعال اجتماعی ادامه داد: در حالیکه کرایه مشهد-سرخس در روزهای عادی یک میلیون ریال است در زمان لغو حرکت قطار، مسافران تا مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را نیز به رانندگان سودجو پرداخت کرده اند.
اما در روزهای آخر فروردین ماه مدیر کل راه آهن خراسان در گفتگو با ایرنا ضمن تایید لغو برخی رامهای قطار مشهد-سرخس گفت: سعی شده است، قطار رفت و برگشت روز به دلیل استقبال بیشتر مسافران حفظ شود.
مصطفی نصیری ورگ بدون ارائه توضیحی درباره علت لغو قطارها افزود: فعلا برنامهای برای حذف کامل قطار مشهد-سرخس وجود ندارد سعی میشود حداقل قطار رفت و برگشت روز حفظ شود.
مطابق اعلام رسانههای محلی سرخس روزانه تا هزار مسافر در مسیر ریلی مشهد-سرخس و بالعکس جابجا میشود که در صورت لغو این قطار روزانه همین تعداد سفر جادهای با خودروهای سواری کرایه در جاده پرخطر و دارای گردنههای کوهستانی رقم خواهد خورد.