سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی در اردیبهشت ماه کاهش یافت

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در اردیبهشت ماه امسال تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

کاظم قلاسی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بارش‌های بهاری، وقوع سیلاب در برخی جاده‌ها و صدور هشدار‌های متعدد هواشناسی در خراسان رضوی تردد و سفر‌های جاده‌ای به این استان را کاهش داده است.

او بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان را مربوط به ۱۵ اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان، ۶۵۸ هزار و ۳۸۴ پلاک خودرو در خراسان رضوی رویت شده که بیشترین وسایل نقلیه غیربومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در ۲۸ اردیبهشت ماه معادل ۴۰ درصد کل وسایل نقلیه عبوری بوده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به ماندگاری خودرو‌ها در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۷ درصد از مجموع ماندگاری خودرو‌ها در استان بین یک تا سه روز و ۲۲ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۲ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است.

قلاسی بیان کرد: بیشترین مقاصد سفر هم استانی هایمان در اردیبهشت ماه نیز به ترتیب تهران با سهم ۱۴ درصد، خراسان شمالی با سهم ۱۰ درصد، اصفهان با سهم ۹ درصد، مازندران و سمنان با سهم هشت درصد بوده اند.

او تصریح کرد: همچنین کاربران جاده می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به‌صورت برخط مشاهده کنند از طرفی مرکز مدیریت راه‌های استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهاد‌ها و شکایت‌های هموطنان در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.