اولین دوره مربیگری سطح سه ورزش چوگو با شرکت تعداد ۶۰ نفر از ورزشکاران وعلاقه مندان این ورزش اصیل ایرانی از سراسر کشور پس از شش روز بکار خود پایان داد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی، اولین دوره مربیگری سطح سه ورزش چوگو با شرکت تعداد ۶۰ نفر از ورزشکاران وعلاقه‌مندان این ورزش اصیل ایرانی از سراسر کشور پس از شش روز بکار خود پایان داد.

پولاد خسروی نایب رییس ورزش چوگوی ایران طی سخنانی با اشاره به فصل نوینی از رویش چوگو که زمینه ساز امر توسعه و گسترش آن است پرداخت و گفت.
امروز سواد رسانه در همه ارکان اصلی و سطوح جامعه ضروریست و ورزش چوگو نیز از این مهم مستثنی نیست و آگاهی یابی از پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی آن و همراه کردن خانواده‌های ایرانی لازم است. 

نایب رئیس ورزش چوگوی ایران با قدردانی از برگزارکنندگان ابن دوره ازجمله آقایان؛ فتحی دبیر انجمن و جهانبخش رییس کمیته فنی انجمن و همچنین مدرسان دوره افزود: آموزش زیربنای توسعه و پیشرفت است و مربیان در واقع از رهبران امر تعلیم اند همان‌گونه که جوامع در حال پیشرفت نیز هرگز از آن غافل نبوده وآنرا برآیند اصلاح می‌نامند. 

پولاد خسروی توجه به جوانمردی و اخلاق را از خصایص این ورزش کهن و بومی ایرانی برشمرد واظهار کرد؛ من بار‌ها این دو صفت بارز را در رقابت‌های کشوری چوگو دیده و آن را مرهون وجود مربیانی می‌دانم که سلامتی محیط تمرین و ممارست و آمادگی جسمانی ورزشکاران خود را با چنین صفاتی عجین کرده اند.

نایب رئیس ورزش چوگوی ایران تصریح کرد؛ ماهیت شکلی ورزش چوگو برخلاف سایر رشته‌های حرفه‌ای و رقابتی درآمد زایی و پولسازی نیست ولی همین ورزش بومی از پشتوانه‌ای برخوردار است که به سمت توسعه پایدار در حرکت است و ما به این پشتوانه‌ای که خانواده بزرگی را باخود دارد باور داریم.
خسروی اظهار کرد.

ما نمی‌توانیم خاستگاه چوگو را منحصر به یک منطقه خاص از کشور بدانیم بلکه ورزش چوگو خاستگاهی به وسعت ایران بزرگ دارد و همه ما درتلاشیم تا آنرا وارد سبد سلامت اجتماعی خانوار ایرانی نمائیم.

 

 
برچسب ها: ورزش همگانی ، چوگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار