رجب پور در آئین اجلاس سراسری خانواده ورزش چوگوی ایران گفت: امروز بازی های اصیل ایرانی یک واقعیت تاریخی اند وخدا را شاکریم که خدمت به چوگو این میراث ماندگار نیاکان مان در این گذار زمان روزی مان شده است.

به گزارش روابط‌عمومی ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی،طالب رجب پور در آئین اجلاس سراسری خانواده ورزش چوگوی ایران گفت: امروز بازی های اصیل ایرانی یک واقعیت تاریخی اند وخدا را شاکریم که خدمت به چوگو این میراث ماندگار نیاکان مان در این گذار زمان روزی مان شده است. 

رئیس ورزش چوگوی ایران افزود: ما قائل برآنیم که پس از فروپاشی ایران ساسانی و بعد حمله مغول آنچه که توانست ایران تهاجم دیده را سامان بدهد و بین مردم پیوند فرهنگی برقرار کندو همچنین جغرافیای سیاسی وفرهنگی ایران را بازسازی کند زبان فارسی بود لذا همین زبان فارسی کمک کرد تا آثار تاریخی،تمدنی و فرهنگی به نسل ها انتقال یابد و ازبين نرود،بنابراین وقتی از میراث نیاکان سخن به میان می‌آید یعنی همین که می‌شود شناسنامه هویتی ما ایرانیان و تکریم می‌گردد. 

طالب رجب پور  اظهار کرد: مستندات ادبی فراوانی حکایت از قدمت این بازی کهن داردازجمله استاد جلال خالقی مطلق پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی دقیقا به این بازی در زمان اردشیر پسربابک پسر ساسان اشاره کرده است وهمچنین ابوریحان بیرونی نیز تصریح دارد که در زمان جمشید که ۷۰۰سال برایران سلطنت کرده در جشن هایشان چند بازی بومی از جمله چوب و گوی را انجام می‌دادند در واقع ایرانیان به این بازی که اصالتی ایرانی دارد می‌پرداختند. 

رجب پور در خطاب به مهمانان شرکت کننده در اجلاس سراسری خانواده ورزش چوگوی ایران افزود: قطار توسعه همه جانبه چوگو با توان و قدرت به سمت مقصد متعالی در حرکت است و ما که همقطارانیم میثاق می بندیم که ازاین قطار پیاده نشویم بنابراين توقعات ما از همکاران مان تا زمانی‌که به ترویج منطقی این ورزش کهن بیانجامد کاملأ بجاست. 

رئیس انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به فرا رسیدن یکم تيرماه " روز ملی چوگو " خطاب به مسوولان کمیته های متناظر افزود: روز ملی چوگو از روز های با اهمیت برای این ورزش است چون در تقویم فدراسیون ورزش‌های همگانی به ثبت رسیده و لازم است برنامه‌های متنوع داشته و با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از چنین روزی سخن بگوئید و بهترین فرصت ها رقم بزنید.

رئیس ورزش چوگوی ایران با توجه‌ به‌ چهاردهمین دوره انتخاب ریاست‌جمهوری گفت: برای خانواده چوگو حفظ جبهه انقلاب با اهمیت است بنابراین تلاش کنیم تا عالمانه از چپ و راست عبور کنیم چراكه منطقه آبستن تحول است.لذا ما تحول را درخدمت اندیشه و مسیر امامین انقلاب به پیش ببریم تا خدای ناکرده مارا به سمت استحاله سوق ندهند.

دراجلاس سراسری خانواده ورزش چوگوی ایران دکتر توحید خانواری  رییس دفتر امور مشترک انجمن‌های فدراسیون ورزش های همگانی، دکتر یعقوبی مسوول میز مذاکره ایران با اتحادیه اروپای وزارت امور خارجه،دکتر باقری رییس کانون همیاران ورزش چوگوی ایران، سرکارخانم دادخواه عضو هیأت رئیسه و مشاور امور بانوان،دکتر پولاد خسروی نایب رییس ورزش چوگوی ایران با ایراد سخنرانی به اهمیت ورزش چوگو این بازی کهن پرداختند و همچنین درمیز تخصصی آقایان دکتر یوسف فتحی دبیر انجمن، دکتر محمد جهانبخش رییس کمیته فنی نیز سخنرانی نموده و  آقایان دکتر یعقوب حیدری  رییس روابط‌عمومی، حسین مردانی رییس کمیته مربیان،قاسم شاه حسینلو دبیر کمیته مسابقات، علیرضا آزاد سرپرست کمیته آموزش، مهندس مهدی ذوالفقارلو دبیر کمیته فنی و سرکارخانم سیده زینب نور اشرف الدین به سوالات و مطالبات نمایندگان استان ها پاسخ دادند. 

در این اجلاس از رؤسای هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان های  قم، گلستان و یزد  و همچنین  از رئیس کمیته چوگوی استان تهران ، رئیس کمیته چوگوی استان مازندران ، رئیس کمیته چوگوی شهرستان خمین ،رئیس کمیته چوگوی شهرستان کوهچنار، رئیس کمیته روابط عمومی انجمن و رئیس کمیته فنی انجمن که در راستای تحقق برنامه‌های ورزش چوگو فعالیت تأثیر گذار داشتند تجلیل شد.

ضمنآ در خلال برنامه‌های این اجلاس  از خانواده مشاور فقید انجمن زنده یاد سیدغلامرضا قاسم حسینی تکریم واز خدمات اولین مربی چوگوی استان مازندران حاج غفور فقیه عبداللهی قدردانی شد.

برچسب ها: ورزش همگانی ، چوگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بقول بابا پنجعلی شما حرف نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سوپراستار از کدوم نوعش ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
وقتی بشر در طول تاریخ کهن با انواع و اقسام حکومتهای نتوانسته عدالت و برابری را بطور مطلوب بر قرار کنند ( دیکتاتوریها/ ایدئولوژیها/ سرمایه داریها/ ناسیونالیستها و..) پس زندگانی همانند دیگر مخلوقات عالم معقولانه تر بنظر میاد!!! مثل زنبورها و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مشکل از خلقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بهتره به زندگی خودت توجه کنی به دیگران کاری نداشته باش غیبت نکن - اینا غیبت نیست که میگی؟
آخرین اخبار