آسیب‌های خطرناک استفاده زیاد از گوشی هوشمند

گوشی‌های هوشمند کار ما را در خیلی از مواقع راحت کرده‌اند، اما استفاده زیاد از آنها عوارض زیادی برای گردن، دست، آرنج و بینایی ما دارد که مرورشان می‌کنیم.

گوشی‌های هوشمند به نوعی به بخشی از دست‌های ما تبدیل شده‌اند. اگرچه داشتن تلفن همراه بسیاری از کار‌های ما را راحت ساخته، اما استفاده از آنها باعث اعتیاد شده است. بر اساس برخی برآوردها، بیشتر ما در هفته معادل یک روز کامل را در حال استفاده از گوشی‌های خود هستیم که این مقدار استفاده می‌تواند به آسیب‌هایی به بدن منتهی شود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با آسیب‌هایی که استفاده طولانی و بیش از حد از گوشی‌های هوشمند به بدن تحمیل می‌کند، آشنا کنیم.

۱. گردن درد
احساس گردن دردی که هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند، حس می‌کنیم در اثر حالتی ایجاد می‌شود که هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ داریم. به این خاطر که هنگام استفاده از این ابزار‌های الکترونیکی به سمت جلو خم می‌شویم و گردن‌مان به جلو متمایل می‌شود، دچار گردن درد می‌شویم که در نهایت ضعف عضلانی را نیز در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از این موضوع باید سعی کنید هنگام استفاده از گوشی تلفن و لپ‌تاپ به سمت جلو خم نشوید و صفحه این ابزار‌ها را درست روبه‌روی چشم و در سطح چشم قرار دهیم.

۲. انگشت کوچک گوشی هوشمندی
در افرادی که خیلی از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند انگشت کوچک دست غالبا کمی کج شده است. این پدیده عجیب که با نام «انگشت کوچک گوشی هوشمندی» شناخته می‌شود به‌رغم موقتی بودن، تاثیرات بسیار بدی خواهد داشت. نگه داشتن گوشی هوشمند در یک حالت خاص و تکراری می‌تواند به تغییر زاویه و کج شدن دست و انگشتان شما و حتی آسیب‌های عصبی منتهی شود. برای جلوگیری از این عارضه روزانه دست‌های خود را تمرین دهید، دستان‌تان را مشت کنید و انگشتانتان را بکشید.

۳. آرنج گوشی هوشمندی
به گزارش «روزیاتو» آرنج گوشی هوشمندی یا دست فناوری عناوینی هستند که برای سندروم تونل کارپال به کار می‌روند. از نشانه‌های این سندروم می‌توان به بی‌حسی و سوزش در انگشتان دست در حالتی اشاره کرد که آرنج در زاویه ۹۰ درجه قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از این ضایعه زمان استفاده خود از گوشی هوشمند را کاهش داده، موقعیت خود در هنگام استفاده از آن را تغییر داده و دستتان را بکشید.

۴. چنگال پیام متنی
اگر احساس گرفتگی و درد در انگشتان دست و ماهیچه‌های آنان دارید باید بدانید که این عارضه با عنوان چنگال پیام متنی شناخته می‌شود. برای جلوگیری از وقوع این سندروم به طور دایم موقعیت خود را هنگام استفاده از گوشی هوشمند تغییر دهید، در هنگام تماس گرفتن از هدست استفاده کنید.

۵. انگشت شست پیام متنی
انگشت شست پیام متنی در واقع التهاب تاندون انگشت شست است که می‌تواند به درد در اطراف بند انگشت یا تیک انگشتی منجر شود. این حالت در اثر استفاده از گوشی‌های هوشمند کوچک رخ می‌دهد و برای جلوگیری از آن باید از ابزار‌هایی برای برداشتن فشار و تنش از روی انگشت کوچک در هنگام نگه داشتن گوشی هوشمند و جلوگیری از گرفتن گوشی در حالت عمودی برای مدت طولانی استفاده کرد.

۶. سندروم بینایی کامپیوتری
برای آنهایی که هر روزه با گوشی هوشمند و کامپیوتر کار می‌کنند، احتمال تجربه خستگی چشم، سردرد، خشکی چشم و تاری دید وجود دارد، زیرا صفحات دیجیتالی به توجه بصری بسیار بالایی نیاز دارند. این حالت را سندروم بینایی کامپیوتری می‌نامند و برای جلوگیری از آن باید از لنز‌های خاص برای عینک و لنز‌های تماسی ویژه استفاده کرد یا این‌که محیط کار را طوری تغییر داد که فشار کمتری به چشم‌های شما وارد شود.

منبع: روزنامه خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.