درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در ۱۸ مرکز دولتی لرستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح درمان کودکان زیر هفت سال به تمام مراکز درمانی این استان ابلاغ شده و در ۱۸ مرکز دولتی در حال انجام است.

دکتر بهرام دلفان  بیان کرد: در راستای اجرای برنامه حمایت از خانواده، طبق مصوبه هیات وزیران از نهم اسفند ماه سال گذشته تمام خدمات بستری و سرپایی از جمله ویزیت، آزمایشگاه و تصویربرداری برای کودکان زیر هفت سال رایگان است و سهم بیماران توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مواردی که در تعهد سازمان‌های بیمه گر نباشد توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود ادامه داد: اکنون این طرح در همه بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی استان از جمله بیمارستان تخصصی کودکان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح در جهت اجرای برنامه حمایت از خانواده و تحقق هرچه بیشتر عدالت در سلامت اجرا می‌شود، افزود: خدمات درمانی از جمله سرپایی، بستری، اورژانس، معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و غربالگری مشمول این طرح می‌باشد.

دلفان با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور شامل داروی درمان سرپایی نمی‌شود، اضافه کرد: طرح رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال از اسفند ماه سال گذشته در دولت مصوب و فرآیند‌های عملیاتی شدن آن در دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیگیری و اجرا شد.

وی عنوان کرد: کودکان یکی از گروه‌های سنی حساس و مهم در نظام سلامت هستند بنابراین اگر افراد از بدو تولد و دوران کودکی، سالم باشند و تندرستی آنها حفظ شود، کیفیت زندگی و طول عمر آنها ارتقا می‌یابد که این یکی از مهمترین عوامل برای بهبود نظام سلامت و شاخص توسعه در جوامع به‌شمار می‌رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه کودکان زیر هفت سال جهت بهره مندی از این طرح باید دارای بیمه‌های پایه باشند ادامه داد: رایگان شدن هزینه‌های درمانی برای کودکان سبب عدالت بیشتر در حوزه پزشکی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ بهمن پارسال از طرح رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: این موضوع در هیات دولت مصوب شد و به‌زودی به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ کرد.

برچسب ها: کودکان ، درمان ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.