نظارت مستمر مرکز بهداشت زاهدان بر وضعیت بهداشتی استخرهای شنا

تیم های بهداشتی مرکز بهداشت زاهدان به صورت مستمر و ماهانه ضمن پایش وضعیت بهداشتی استخرها، بر اجرای دقیق موازین بهداشتی نظارت می کنند.

 علیرضا شهرکی؛ مسئول واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت زاهدان گفت: با شروع فصل گرم، بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت زاهدان در ساعتهای مختلف صبح و عصر به صورت مستمر بر شرایط استخرهای شنای عمومی در سطح شهر نظارت می نمایند.

وی ادامه داد: بازدید و نمونه برداری آب استخر از نظر آلودگی میکروبی و هتروتروف، تعیین مداخلات اصلاحی برای رفع نواقص، آموزش و ارائه راهکارهای لازم به منظور ارتقاء شرایط بهداشتی به متولیان استخر و نظارت بر شرایط فیزیکی، رختکن، سرویسهای بهداشتی و حمام و تعیین کیفیت آب از نظر میزان کلر، کدورت و PH و کیفیت باکتریولوژی آب بخشی از اقدامات همکاران ما در این خصوص می باشد.

وی افزود: از ابتدای  امسال تاکنون همکاران ما ۳۶ مورد بازدید از استخرها را انجام‌ داده و این نظارتها بی وقفه ادامه خواهد داشت.

 شهرکی گفت: به همشهریان عزیزی که قصد استفاده از استخر را دارند توصیه می نماییم قبل از ورود به استخر بدن خود را با یک شوینده مناسب شست و شو داده و پاها را پیش از ورود داخل حوضچه کلر قرار دهند.

وی توصیه کرد: بعد از اتمام شنا بدن با آب و صابون شسته شود، همچنین افراد مبتلا به بیماریهای پوستی و قارچی قابل سرایت به هیچوجه نباید از استخرهای عمومی استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار