وجود آثار تاریخی ایران در موزه فرهنگی سوق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: با زحمات و تلاش‌ آقای موسوی بسیاری از آثار ارزشمند گذشتگان در موزه امام رضا(ع) سوق جمع آوری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در بازدید از موزه فرهنگی و تاریخی سوق با اشاره به تاکید اسلام مبنی بر تامل و خواندن آثار و زندگی نامه گذشتگان گفت: با زحمات و تلاش‌های بزرگانی مانند جناب آقای دکتر موسوی بسیاری از آثار گذشتگان در مکان‌هایی مانند این موزه جمع شده که ظرفیت بزرگی برای مطالعه تاریخ است.

محمد کاظم کاوه پیشقدم افزود: مردم این استان باید بدانند بدون اینکه بخواهند زحمت مسافرت های طولانی را متحمل شوند می توانند به آثار پیشینیان در این موزه دست پیدا کنند و معدود انسان‌های هستند که توان این را دارند که حلقه اتصال گذشته به آینده باشند.

وی ادامه داد: برای این موزه زحمات بسیاری کشیده شده است و بی‌شک باقیات صالحاتی از این بالاتر نمی‌توان برای بانی این مرکز فرهنگی یافت که آیندگان این سرزمین و فرزندان ما بتوانند پیشینیان خودشان را بشناسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با دعوت از همه اقشار به ویژه دانشگاهیان و نخبگان برای بازدید از این موزه گفت: در این موزه در حوزه تاریخی، معماری و مهندسی هم آثار دست نیافتنی و بکری مشاهده می شود.

کاوه پیش قدم با اشاره به وجود آثار معماری قرن هشتم در این موزه افزود: در این موزه تاریخی نحوه ازدواج، اسناد، انصاب و فرهنگ گذشتگان موجود است؛ حتی آثاری از علوم مهندسی، نحوه ساخت چراغ و روشن کردن خانه‌ها نیز در این موزه مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: برای بازدید از موزه لوور فرانسه که این آثار نیز در آنجا مشاهده می شود باید هزار‌ها و شاید میلیون‌ها هزینه کنیم اما در این موزه منابعی از آثار تاریخی گذشته موجود است که حتی آنجا نیز یافت نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.