عملیات اجرایی موزه نگهداری اشیای تاریخی شهر یاسوج آغاز شد.

علی اصغر آتش فراز کارشناس باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی موزه نگهداری اشیای تاریخی یاسوج که با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است شامل نصب تجهیزات برق خورشیدی و سایر امکانات روشنایی است.
 
علی اصغر آتش با بیان اینکه پس از تکمیل این مرحله طراحی چیدمان اشیای تاریخی نیز انجام می‌شود افزود: برای انجام مرحله طراحی چیدمان موزه اشیای تاریخی یاسوج هم ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
موزه یاسوج هفده سال پیش با زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر در حال ساخت است و این طرح در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت و سالن اجتماعات، آزمایشگاه و کارگاه مرمت، چاپخانه، کتابخانه و رستوران ساخته شد.
 
مساحت سالن نمایش موزه ۶۰۰ مترمربع است و قرار است سه هزار شی تاریخی و موزه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این سالن به نمایش گذاشته شود.
 
وی اضافه کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای موزه یاسوج هزینه شد.
 
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد هم علت طولانی شدن افتتاح این طرح را ایجاد نقص فنی در برخی از نقاط ساختمان عنوان کرد و گفت: با نظارت کارشناسان این اداره کل نواقص در حال برطرف شدن است.
 
مجتبی امیر حسینی افزود: تجهیزات موردنیاز موزه نگهداری اشیای تاریخی یاسوج خریداری شده و مراحل اجرای این طرح مهم به زودی به پایان می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه راه دسترسی به موزه اشیای تاریخی یاسوج نامناسب است، از متولیان خواست تا این مسیر بهسازی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.