صادرات تخم مرغ به ۳۳ هزار تن رسید

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار گمرک در ۲ ماهه نخست سال ۳۳ هزار تن تخم مرغ به افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و تورم، قیمت پیشنهادی ما به وزارت جهاد برای هرکیلو تخم مرغ ۶۰ هزارتومان بوده که به رغم پیگیری های مکرر تاکنون اصلاح نشده است.

کاشانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ خرداد به ۱۰۵ هزارتن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است، از این رو در راستای ایجاد تعادل قیمت باید خرید حمایتی و صادرات صورت بگیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار در ۲ ماه نخست سال ۳۳ هزارتن تخم مرغ صادر شده است و براساس برنامه تولید پیش بینی می شود که به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن برسد.

او از افزایش ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
در این همه گرانی مردم از سیب زمینی وتخم مرغ که به زور تهیه میکنند بچه هایشان را سیر می‌کنند از خدا بترسید خشم خدا دامنتان را میگیرد
آخرین اخبار