مایکل مک‌کال:

خروج از افغانستان لکه‌ای بر سیاست خارجی آمریکا است

مایکل مک‌کال اعلام کرد خروج از افغانستان به‌عنوان لکه‌ای بر سیاست خارجی آمریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا خروج از افغانستان را سرآغاز نمایش ضعف این کشور در صحنه‌ی جهانی دانسته و گفت: خروج مرگ‌بار، پر هرج‌ومرج و فاجعه‌بار این کشور از افغانستان به‌عنوان لکه‌ای بر سیاست خارجی آمریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

رئیس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که خروج مرگ‌بار، پر هرج‌ومرج و فاجعه‌بار این کشور از افغانستان به‌عنوان لکه‌ای بر سیاست خارجی آمریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

مک‌کال در نشست استماعیه‌ی کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ این کشور، گفته است که خروج از افغانستان علی‌رغم هشدارها در مورد پیامد آن انجام شد.

رئيس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خروج از افغانستان را سرآغاز نمایش ضعف این کشور در صحنه‌ی جهانی دانسته و با اشاره به جنگ اوکراین و تنش‌ها در خاورمیانه گفته است: «همه‌چیز با سقوط افغانستان آغاز شد.»

وی گفته است: «پس از خروج شرم‌آور از افغانستان، این دولت ضعف را در صحنه‌ی جهانی به نمایش گذاشت.»

از زمان خروج آمریکا از افغانستان، کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور تحقیقات خود را در مورد روند خروج و تخلیه از افغا‌نستان آغاز کرده و مقام‌های مختلف این کشور را برای پاسخگویی و شهادت دادن فراخوانده است.

مک‌کال پیش از این نیز بارها از روند خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرده و آن را «فاجعه‌بار» توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.