مقام صهیونیست: تا آزادی اسرا عملیات در رفح ادامه خواهد داشت

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی بر ادامه عملیات زمینی در گذرگاه رفح علی‌رغم درخواست دیوان بین المللی کیفری مبنی بر توقف عملیات، تاکید کرد.

دیوان بین المللی کیفری در آخرین درخواست خود از رژیم صهیونیستی خواست عملیات نظامی در رفح، در جنوب نوار غزه را متوقف کند. با این حال، مقامات صهیونیست در راستای نسل کشی فلسطینیان و تبدیل این باریکه به منطقه‌ای غیرقابل سکونت بر ادامه عملیات نظامی خود در رفح تاکید دارند. 

به گزارش الجزیره، میکی زهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) بار دیگر بر ادامه عملیات زمینی در رفح و کشتار غیرنظامیان فلسطینی تاکید کرد. 

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: تنها راه برای نجات جان اسرای صهیونیست در غزه اعمال فشار بر جنبش حماس است. 

این مقام صهیونیست در ادامه و در پاسخ به درخواست دادگاه بین المللی کیفری برای توقف عملیات نظامی در رفح، تاکید کرد: ما قضات این دادگاه در لاهه را به غزه دعوت می‌کنیم تا حماس را راضی کنند اسرای ما را آزاد کند و آنها به خانه بازگردند. 

میکی زهار خاطر نشان کرد: تا زمانی که این اتفاق رخ نداده و اسرای ما به خانه بازنگشته‌اند، امکان توقف عملیات در رفح وجود ندارد. توقف عملیات در غزه پرتاب آب دهانی بر صورت اسرای ما خواهد بود که هر روز از جهنمی به جهنم دیگر منتقل می‌شوند. تنها راه نجات آنها تشدید فشار‌ها بر حماس است. 

تاکید مقامات ارشد صهیونیست بر ادامه عملیات زمینی در غزه با ادعای تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست درحالی مطرح می‌شود که تاکنون شماری از همین اسرا بر اثر عملیات تل آویو جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که در همان ماه‌های نخست جنگ، حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر و مصر طی مذاکره و گفت‌وگو، اقدام به تبادل اسرا کرده بودند.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار