پیام تسلیت مردم یمن به ایران در تجمع میلیونی حمایت از غزه

مردم یمن در تظاهرات همبستگی با مردم غزه به رهبری، دولت و ملت ایران به خاطر شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان وی ادای احترام و ابراز همبستگی کردند.

مردم یمن که امروز (جمعه) در سی و دومین هفته متوالی در استان‌های مختلف این کشور در تظاهرات همبستگی و یاری مردم غزه شرکت کرده بودند به رهبری، دولت و ملت ایران نیز به خاطر شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان وی در حادثه سقوط بالگرد ادای احترام و ابراز همبستگی کردند.

به نقل از رسانه‌های یمن، در بیانیه این تظاهرات آمده است: به رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان وی در حادثه دردناک را تسلیت می‌گوییم و در غم و اندوه آن‌ها شریک هستیم.

مردم این کشور امروز جمعه نیز با شعار «ثابت قدم در کنار غزه ایستاده‌ایم، جهاد ادامه دارد» در استان‌های مختلف صعده، مأرب و ریمه تظاهرات کردند.

در صعده نیز راهپیمایی میلیونی حمایت از مردم غزه برگزار شد و در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای صادر و طی آن بر تداوم حمایت از مردم نوار غزه تأکید شد.

در بیانیه مذکور از عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن در مقابله با رژیم صهیونیستی و نیز عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و عراق قدردانی شده است.

در این بیانیه بر بسیج عمومی و حضور در اردوگاه‌های آموزشی جهت کسب مهارت‌های رزمی و اعطای اجازه برای نبرد مستقیم در کنار مبارزان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی درخواست شده است.

تظاهرات‌کنندگان یمنی همچنین آزادگان جهان را به استفاده از سلاح تحریم اقتصادی کالا‌های آمریکایی، اسرائیلی و شرکت‌های حامی آن فراخواندند.

در همین ارتباط سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز در سخنانی در این تجمع میلیونی از اجرای ۳ عملیات علیه ۳ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار