کارشناس مسائل غرب آسیا گفت به تشریح آخرین تحولات درباره فلسطین پرداخت.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی چند کشور اروپایی دیگر و تاثیر این موضوع بر تحولات منطقه و اسرائیل گفت: سه کشور اروپایی نروژ، ایرلند و اسپانیا با صدور بیانیه مشترکی در پارلمان اروپا فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل شناختند و این یک حرکت دقیق است و نشان می‌دهد که اروپا در حال بازآرایی سیاست‌های خود است‌.

وی افزود: تاکنون دوازده کشور اروپایی از بیست و هفت کشور استقلال فلسطین را به رسمیت شناخته اند و این یک امتیاز بزرگی برای مردم این کشور و جهان اسلام تلقی می‌شود‌.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل چهل و سه کشور به قطعنامه ای مبنی بر استقلال فلسطین رای دادند و این مسائل نشان می‌دهد که رویکردی جهانی در راستای تحقق این موضوع شکل گرفته است.

هانی زاده متذکر شد: همچنین صدور حکم تحت تعقیب قرار گرفتن نتانیاهو و برخی از اعضای کابینه او به جرم نسل کشی و کشتار مردم غزه نگرانی زیادی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد چرا که این امر باعث انزوای سیاسی بیشتر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی بیان کرد: جامعه جهانی پس از هشت ماه بحران در غزه در در جهت جبران اقدامات گذشته خود برآمده است و شناسایی فلسطین به‌عنوان کشوری مستقل نشان می‌دهد که اروپا به مرور مسیر خود را از آمریکا و انگلیس جدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار