کارشناس حقوق بین‌الملل:

امروز رای مهمی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه صهیونیست‌ها صادر می‌شود

رودباری گفت:‌ امروز شاهد یک رای مناسب برای فلسطین خواهیم بود چرا که اگر رفح از بین برود شرایط کلی فلسطین سخت می‌شود و رای دیوان فایده‌ای ندارد.

رودباری کارشناس حقوق بین الملل در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با صدور رای دیوان بین المللی دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد:‌ در سال میلادی گذشته آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها شکایتی را تحت عنوان نقض کنوانسیون دیوان بین المللی دادگستری به نام نسل کشی انجام داده و در این حین مطابق ماده ۴۱ اساس نامه دیوان دادگاه بین المللی دادگستری  و ماده ۷۳ و ۷۴ آیین داگستری این دیوان می‌توانند که در حین شکایت اصلی تقاضای دستور موقت آن هم علیه صهیونیست ها کنند.

وی ادامه داد: ماده ۴۱ می‌گوید چنانچه  در موضوع در حین دادرسی مسائلی  اضطراری برای یکی از طرفین   وجود داشته طرفین می‌توانند تا زمانی که رای اصلی صادر شود درخواست صدور  رای موقت علیه یکدیگر کنند.

رودباری افزود:‌ در این جا درباره حملات صهیونیست به رفح هفته گذشته  آفریقای جنوبی تقاضای صدور دستور موقتی کرد و دیوان خیلی زود به آن رسیدگی می‌کند  و امروز ظهر قرار است به این درخواست رسیدگی شود و نتیجه نهایی اعلام شود.

کارشناس حقوق بین الملل گفت:‌امروز شاهد یک رای مناسب برای فلسطین خواهیم بود چرا که اگر رفح از بین برود شرایط کلی  فلسطین سخت می‌شود و رای دیوان فایده‌ای ندارد.

وی گفت:‌رفح انتهای موضوع فلسطین است و حملات بخش عظیی از رفح را نابود کرده و تعداد زیادی هم شهید در فلسطین داشتیم.امروز رای مهمی را شاهد آن خواهیم بود رای که صهیونیست‌ها باید  به آن عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۰۹:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
از کلیه کشورها خواهش داریم علیه صهیونیست های وحشی اقدامات قانونی و محکومیت را پیشه خود کنند و از ریاست جهمور ی و وزیر خارجه فقید الگو بگیرند تا بشریت به قرب و منزلت در خورشان برسند مسئولین کشورها تواضع و فروتنی و خدمتگزاری را سر لوحه خدمات خودشان بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
خدایا اینها این جانی های که به هیچ معیاری پایبند نیستند از روی کره زمین بردار لعنت خدا بر اینها باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
ارزوی من‌نابودی اسرائیل جنایت کاروبرگشتن مردم‌فلسطین به سرزمین‌مقدس خودشونه اخه این‌نجسی هارابه بیت المقدس چه؟واقعابادیدن جنایت شهادت هزاران کودک‌وزنان بارداروقطع برق بیمارستان‌که منجربه شهادت تعدادزیادی نوزادنارس بی گناه ومظلوم بودخونم خیلی ناراحت شدم‌کاش کاری ازدست برمی امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
اگر صهیونیست ها عمل نکنند چی میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
باید خیلی زودتر تصمیماتی برای جلوگیری از نسل کشی فلیسطینی ها توسط سازمانهای و دادگاههای بین الملی گرفته میشد تا جنایت جنگی متوقف بشه محکوم کردن در این برهه جواب نمیده تمام کشورهای حامی فلسیطین باید ارتش و تجهیزات وارد غزه کنند تا صهیونیست ها متوقف شوند
آخرین اخبار