اجرای طرح های آبخیزداری موثر در مهار سیلاب

معاون وزیر جهاد کشاورزی: سازه های آبخیزداری در مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق پایین دست از جمله شهر یاسوج اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به یاسوج، ضمن بازدید از فعالیت‌های آبخیزداری منطقه کُهوا در مجاورت شهر یاسوج گفت: در این حوضه آبخیز ۲۶ هزار هکتاری، ۱۲ سازه آبخیزداری احداث شده است.
 
عباسعلی نوبخت افزود: سازه های آبخیزداری در مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق پایین دست از جمله شهر یاسوج اهمیت بسیار زیادی دارد و همچنین مکان تفرجگاهی برای مردم به وجود آورده است.
 
وی ادامه داد: از ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه‌ای که در قلمرو فرسایش آبی کشور قرار دارد، باید در حدود ۹۰ میلیون هکتار فعالیت آبخیزداری انجام دهیم.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در قالب برنامه هفتم توسعه، ۲۰ میلیون هکتار عرصه در نظر گرفته شده است و ۲۰ میلیون هکتار هم مطالعه شده اما کار نشده و امیدوار هستیم که بتوانیم تمام اهدافی را که برای امنیت زیستی در اجرای طرحهای مختلف منابع طبیعی در کشور دنبال می‌کنیم، به کمک مردم، برای مردم و با مشارکت مردم در جهت حفظ طبیعت و امنیت زیستی محقق کنیم.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین ابراز داشت: این سازمان در برنامه ده ساله که تمام برش‌های استانی اش را هم آماده کرده است، می تواند همه فعالیت‌های اجرایی را برای کل عرصه‌های آبخیزداری که باید در آن پروژه اجرا شود انجام دهد.
 
نوبخت افزود: اکنون از ۴۰ هزار رشته قنواتی که در کشور وجود دارد، بیش از ۱۰ هزار رشته با همکاری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت‌های آبخیزداری انجام داده ایم و همین مسئله باعث شد سطح ایستابی آب چاه‌ها و حتی قنوات افزایش پیدا کرده و موجب مهاجرت معکوس به سمت روستا‌ها شود.
 
وی تاکید کرد: با انجام درست و به موقع فعالیت‌های آبخیزداری می توانیم بخش اعظمی از مشکلات آبی کشور را رفع کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.