آیین یادبود شهید جمهور و همراهان در بندرعباس

 آیین گرامی داشت شهید جمهور و شهدای خدمت با حضور روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه هرمزگان در سالن حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امروز باید خط انقلابی ایجاد شده از سوی شهید رئیسی با انتخاب رییس جمهور مردمی، مخلص، ولایت مدار و خدمتگزار با الگوی شهید جمهور ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: رسالت روحانیان در جامعه اسلامی یک نقش بی بدیل بوده است و نقش روحانیت در شکل گیری، تداوم و صدور انقلاب اسلامی باید تداوم یابد.

امام جمعه بندرعباس گفت:علمای دین در همه شرایط بحرانی نقش خودشان را ایفا کرده اند و اکنون نیز وظیفه‌ای بزرگ بر عهده دارند.

وی افزود:نهضت‌های معاصر از مشروطیت، ملی شدن نفت، انقلاب اسلامی همواره نقش مرجعیت شیعه پررنگ بوده است و اکنون روحانیون با این پشتوانه باید زعامت فکری جامعه را بر عهده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت:حوزه‌های علمیه متناسب با زمان اکنون باید نقش و رسالت تاریخی اش را ایفا کند و بتواند پاسخگوی مشکلات فکری جامعه باشد و در برابر هجوم فتنه‌ها هوشیار و بیدار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود:تامین امنیت اخلاقی جامعه امروز بخشی از وظایف حوزه علمیه است و اکنون باید الگوی دینی و خدمتگزاری ارایه کند و اخلاق را در جامعه گسترش دهد.

وی گفت: در مقابل دین گریزی باید ایستاد و جلوی هویت زدایی را گرفت، تبلیغات منفی علیه روحانیت نیز در همین زمینه است.

امام جمعه بندرعباس افزود:تلاش برای کمرنگ کردن و تمسخر رییس جمهور شهید هم برای بی ارزش کردن پایگاه روحانیت در دل مردم است.

وی گفت:رییس جمهور شهید مصداق روحانی تراز انقلاب بود که از همه فرصت‌ها و نقش تاریخی برای روشن گری جامعه استفاده می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: درخت اسلام با خون شهدای روحانی همواره آبیاری شده است و شهید آیت الله رییسی نیز آخرین شهید نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت:رمز محبوبیت شهید جمهور تواضع و خدمت صادقانه به مردم بود.
وی افزود: شهید رییسی دربرابر بی مهری ها، هجمه‌های داخلی خم به ابرو نیاورد و در سخت‌ترین شرایط از مسایل معنوی غافل نبود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: شهید رییسی با عمل پاسخ هجمه‌های دشمنان علیه روحانیت را داد.

نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت:مهمترین یادگاری شهیدان خدمت مدیریت تراز انقلابی بود که برخی ویژگی‌های آن بگونه‌ای است که باید از سوی جانشینانش رعایت شود.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی افزود:سخت کوشی، تلاش، اخلاص، ساده زیستی، تواضع برخی از ویژگی‌های فردی و مدیریتی شهید جمهور آیت الله ابراهیم رییسی بود.

وی گفت: شهید جمهور همچنین دارای ویژگی‌های انقلابی بود که ولایت پذیری، مردمی از مهمترین آنها بود.

نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور میلیونی در مراسم تشییع شهیدان خدمت نیز نشان از وفاداری شهروندان از تلاش‌های شهدا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار